BMX met dirtjumper
Moderator:Beheerders
heej dp-ers,
ik wou mijn trouwe giant eens gaan verkope om weer aan een nieuw projectje te beginne. Ik heb altijd al heel graag een BMX willen hebben omdat je dan niet zo snel met kapotte onderdelen zit als nu met mijn giantje.
Deze BMX vind ik een hele mooie --> http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=7207
aangezien de 24inch wielen blijf je tog nog een beetje in de buurt van een mountainbike. Maar nu is mijn vraag of ik hier een Dirtjumper 3 in zou kunne zette en of dit ook nog rijd?
Er kan er sowiezo al een in omdat hij een 1 1/8 balhoofd heeft. maar zou dit nog rijden of heb je dan de hele geometrie verpest.
Eventueel kan je een dirtjumper tog inkorten tot 80mm?
afwijzingen, tips en andere reacties zijn welkom :-*
ik wou mijn trouwe giant eens gaan verkope om weer aan een nieuw projectje te beginne. Ik heb altijd al heel graag een BMX willen hebben omdat je dan niet zo snel met kapotte onderdelen zit als nu met mijn giantje.
Deze BMX vind ik een hele mooie --> http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=7207
aangezien de 24inch wielen blijf je tog nog een beetje in de buurt van een mountainbike. Maar nu is mijn vraag of ik hier een Dirtjumper 3 in zou kunne zette en of dit ook nog rijd?
Er kan er sowiezo al een in omdat hij een 1 1/8 balhoofd heeft. maar zou dit nog rijden of heb je dan de hele geometrie verpest.
Eventueel kan je een dirtjumper tog inkorten tot 80mm?
afwijzingen, tips en andere reacties zijn welkom :-*
Re:BMX met dirtjumper
? ? ?
Dan kun je net zo goed MTB met 24" blijven rijden ipv. BMX met MTB vork of zien ik dat verkeerd? (maak dan van je MTB een singlespeeder; lees Dirtjump masjien...)
KOELE van BMX is dat ie star is & crash-proof...
Dan kun je net zo goed MTB met 24" blijven rijden ipv. BMX met MTB vork of zien ik dat verkeerd? (maak dan van je MTB een singlespeeder; lees Dirtjump masjien...)
KOELE van BMX is dat ie star is & crash-proof...
ja dat zie je idd een beetje verkeerd.
het liefst zou ik een nieuw dirt frame kopen met 24inch wielen en nieuwe cranks. Maar aangezien het budget van een student niet zo groot is heb ik hier helaas geen geld meer voor.
Nou zou ik mijn giant XTC se 4 (2003) kunnen verkopen voor 400,-.
En dan kan ik een mooie bmx kopen die (je zegt het al) crach bestendig is.
en als ik hier dan een dirtjumper in zou kunnen zetten ben ik helemaal blij
het liefst zou ik een nieuw dirt frame kopen met 24inch wielen en nieuwe cranks. Maar aangezien het budget van een student niet zo groot is heb ik hier helaas geen geld meer voor.
En dan kan ik een mooie bmx kopen die (je zegt het al) crach bestendig is.
en als ik hier dan een dirtjumper in zou kunnen zetten ben ik helemaal blij
Oké ik snap "m studentje!
BMX met een verende vork erin?
Kheb wel Dualcrown starre sjaken gezien maar een geveerde? ? ?
Ik zou zeggen rij maar eerst eens star rond, goed voor je techniek! ! !

BMX met een verende vork erin?
Kheb wel Dualcrown starre sjaken gezien maar een geveerde? ? ?
Ik zou zeggen rij maar eerst eens star rond, goed voor je techniek! ! !
ik zou voor een felt 24" breed gaan. eerst star rijden en later zo"n marzocchi 24" vork derop gooien
Marzocchi DJ Street 80mm
Marzocchi DJ Street 80mm
sicknez schreef:
Offtopic: zou je trouwens niet iets meer er voor kunnen vangen? 1000 nieuw toch? Of heb je hem wel heel erg ge-abused

-
ik heb al een "zocchi op 60mm in een 24" bmx (haro backtrail x24) gestoken, en dat stuurt voor gaan meter...
-
sicknezz als je nu een beetje door spaart ;D

Koop een volledige DMR Rhythm, dat frame is wel voorzien op een geveerde vork. Eerst rondrijden met de starre vork (een trailblade, mmmmmm) en dan een DJ of wat dan ook erin.
bike-pater schreef:
sicknezz als je nu een beetje door spaart ;D![]()
jij moet je mond houde nol!
@orkje: en waar vind je een volledig opgeboude DMR Rhythm ???
is die in nederland nergens te krijgen?
- King Zeus @ DirtE19
sicknez schreef:
is die in nederland nergens te krijgen?
weet ik niet maar Dirk de schurk van DP is van plan zijne weg te doen...
ej sicknezz! ken je me nog van naar maasmechelen de laatste keer
ej maar hans heeft hem dus heb je al een proefritje gemaakt? ik wel in the promise hij is echt heel fijn
als je dan je oude bike gaat verkopen.. wil ik mischien wel wat onderdeeltjes..
maar succes met de haro! mazzol Jan

ej maar hans heeft hem dus heb je al een proefritje gemaakt? ik wel in the promise hij is echt heel fijn

als je dan je oude bike gaat verkopen.. wil ik mischien wel wat onderdeeltjes..

maar succes met de haro! mazzol Jan
nee ik ken je niet van maasmechelen ???
ik heb zeker al eens een proefritje gemaakt op die van hans!
egt een super bmx :-*
maar ik denk dat ik nu gewoon voor een goed (stalen) frampje ga.
en langzaam maar een wat onderdelen vervangen.
ik heb zeker al eens een proefritje gemaakt op die van hans!
egt een super bmx :-*
maar ik denk dat ik nu gewoon voor een goed (stalen) frampje ga.
en langzaam maar een wat onderdelen vervangen.
-
vriend va me had ook een dj in een 24" bmx frame (en 8" schijven derop gestoken
) gestoken, en dat ging wel goed maar hij heeft het frame gebroken :"( :"(

tsja, dat zou ik zelfs nog snappen tot een bmx niet is gemaakt tegen zo"n grote remkracht.
die haro is vooral leuk op een dirt parcours. en op een dirt parcours is het juist fijn om geen vering te hebben. maar als je er ook ua mee gaat rijden is die dj wel te overwegen. maar ik zou er idd eerst es gewoon met starre voorvork mee rijden.
Is den p1street van Specialized niets voor u? Of iniedergeval de vork die hierop zit in combinatie met de haro.. Maar ik zou niet weten of de vork al ergens verkrijgbaar is

Die P.Street is werkelijk ubervet, haast nog wel vetter dan mijn p.2!
Damn, wat ziet die er mooi uit zeg!

Damn, wat ziet die er mooi uit zeg!
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
243 cruiser bmx"en zijn gemaakt om bmx racen mee te doen, en evt wat trails, maar niet om mee te stunten. ge gaat da breken.
verder, voorvering dering steken? niet doen, geometrie is naar de kloten.
verder zijn die dingen nog steeds klein, dus zou ik veel eerder voor nen 20" bmx gaan. voor wa te freestylen.
as ge toch 24" wielen wilt, of laten we zeggen grote wielen, koop dan ne rythem, of ne pashley, of zoiets.
en ge gaat op ne mtb evenveel kapot rijden als op nen bmx, hangt gewoon af van wat je der allemaal op pleurt.
ik verkoop idd mijnen rythem waarschijnlijk. eerst nog een vervangend frame zoeken.maar dat duurt wrs niet zo lang meer. reden verkopp: niet geschikt voor mijn rijstijl.
ik hoor het wel.
verder, voorvering dering steken? niet doen, geometrie is naar de kloten.
verder zijn die dingen nog steeds klein, dus zou ik veel eerder voor nen 20" bmx gaan. voor wa te freestylen.
as ge toch 24" wielen wilt, of laten we zeggen grote wielen, koop dan ne rythem, of ne pashley, of zoiets.
en ge gaat op ne mtb evenveel kapot rijden als op nen bmx, hangt gewoon af van wat je der allemaal op pleurt.
ik verkoop idd mijnen rythem waarschijnlijk. eerst nog een vervangend frame zoeken.maar dat duurt wrs niet zo lang meer. reden verkopp: niet geschikt voor mijn rijstijl.
ik hoor het wel.
-
Dit plan zou ik de prullenbak in gooien.
Slaat werkelijk als een koe op een wilg.
Slaat werkelijk als een koe op een wilg.
surfstad had dacht ik ook een verende in zn gt cruiser
het kan wel, of het rijd weet ik niet.
het kan wel, of het rijd weet ik niet.
-
- Contacteer:
JunkE schreef:
Is den p1street van Specialized niets voor u? Of iniedergeval de vork die hierop zit in combinatie met de haro.. Maar ik zou niet weten of de vork al ergens verkrijgbaar is![]()
die p1 street is 1100 euro ofzo ::)