Voorwiel past niet :S ?
Moderator:Beheerders
-
ik ben bezig voor een vriend een gewone recreatie mountainbike in elkaar te zetten...nu zit daar zo"n weinig speciale sr suntour verende voorvork op..het wiel was weg dus heb ik een ander tweedehands rigida voor wiel gekocht dat onder een andere giant mountainbike vandaan komt.. waarom past dit wiel niet tussen de voorvork ?! Het past gewoon niet, de vork lijkt te smal...iemand ervaring of een idee hoe ik dit ga oplossen ? bijvoorbaat dank
Re:Voorwiel past niet :S ?
Meet het wiel eens op en de vork en zet het op dit topic er zijn vast mensen die je dan verder kunnen helpen.
wat voor "n vork is het precies? misschien zoéén voor in touringfietsen ofzo? :P
-
het is gewoon zo"n standaard mountainbike vork van sr suntour die op de giant boulder zit...en het wiel is ook het standaar rigida wiel dat op mountainbikes zit...kan nu niet de preciese maten meten want de spullen liggen niet in de buurt van me huis...dit is het ongeveer: Aluminium Suntour verende voorvork met 63mm veerweg.
-
- Forumbeheerder
hmm.
Zeker dat de vork niet geplooid is?
meet eens de afstand tussen de dropouts?
Zeker dat de vork niet geplooid is?
meet eens de afstand tussen de dropouts?
inbouwbreedte standaard voorwiel is 100mm
-
allemaal bedankt maar ik ben er achter gekomen dat de as met de klipnaaf enzo veel te kort was... dus ik heb een andere erin gezet en nu is het prima...