Spelling demper Fox vanilla??
Moderator:Beheerders
Hallo,
Ik heb een specialized enduro FSR ( 2001 ) met een fox vanilla demper.
Nu zijn voor de 2de maal de busjes bij de montage punten uitgesleten.
Dit levert een forse speling op.
De LBS is vergeten hoe / welke ze moeten bestellen. Bij specialized weten ze het ook niet.
Iemand hier ervaring met dit probleem en eventuaal een oplossing ???
Ik heb een specialized enduro FSR ( 2001 ) met een fox vanilla demper.
Nu zijn voor de 2de maal de busjes bij de montage punten uitgesleten.
Dit levert een forse speling op.
De LBS is vergeten hoe / welke ze moeten bestellen. Bij specialized weten ze het ook niet.
Iemand hier ervaring met dit probleem en eventuaal een oplossing ???
Re:Spelling demper Fox vanilla??
Dit is toch te belachelijk voor woorden eigenlijk
van specialized. Die moeten het wel weten. Probeer eens de importeur te bereiken en vraag het maar. Ik heb het zelf ook op een cannondale gehad. De busjes waren helemaal ovaal geworden en je kon het materiaal met je nagels blijvend indrukken ;D ::). Volgens mij is de gat passing waar de bus in gaat, te nauw waardoor het allemaal veel te snel slijt en je niet eens de asjes rond kan krijgen.

Ik heb ook een enduro 2001, bij Sabma in België gaf ik Enduro 2001 en Fox demper op en ze wisten gelijk welke busjes ik nodig had.
Maar op zich kun je toch gewoon je versleten busjes opmeten en de maten opgeven en dan moet het spul toch te bestellen zijn?
Maar op zich kun je toch gewoon je versleten busjes opmeten en de maten opgeven en dan moet het spul toch te bestellen zijn?
-
Beter bel je TIm FLooks vna www.tftunedshox.com
Hij heeft busjes die 6-7 keer langer mee gaan dan de standaard busjes, dan hoef je niet zo vaak nieuwe te halen, zijn niet eens zo duur.
Hij heeft busjes die 6-7 keer langer mee gaan dan de standaard busjes, dan hoef je niet zo vaak nieuwe te halen, zijn niet eens zo duur.
Wie is eigenlijk Importeur voor nederland??
Voor Fox en zijn er ook nederlandse service punten voor Fox.
Voor Fox en zijn er ook nederlandse service punten voor Fox.
Sabma, belgie
Cannondale oldenzaal is een servicecentre..
Cannondale oldenzaal is een servicecentre..
Ja ook cannondale ja. Vuile oplichters zijn het. Een normale servicebeurt voor een Fox Float RL kostte mij in 2001 welgeteld 250 guldens. Was blij dat mijn dealer, Snel Tweewielers uit Utrecht dat ook absurd vonden en dus de helft van de kosten voor hun rekening namen ;D ;D
.
Niet doen dus. Wat kost een service beurtje voor een ItchSwitch Float dempertje bij SABMA?

Niet doen dus. Wat kost een service beurtje voor een ItchSwitch Float dempertje bij SABMA?
100 euro naar mijn weten, maar het is ook zelf te doen he...
Enduro schreef:
100 euro naar mijn weten, maar het is ook zelf te doen he...
Luchtkamer wel, hydraulische gedeelte niet.
Of wel? Zo ja, dan heel graag info hier over!
Ik heb busjes laten draaien waarvan het gedeelte dat in de demper gaat (en scharniert) merkelijk kleiner is dan bij de originele. Door middel van ertalon verbindingsringetjes vang ik de speling op. Speling: geen probleem effe ringetje vervangen en reddie is freddie. ;D