m"n nieuwe remblokken zitten zo strak dat het wiel bijna niet meer draait. volgens mij
gaan de zuigers niet ver genoeg terug! iemand hier ervaring mee?
is daar soms een revisiesetje voor ?
of sparen voor hele nieuwe remmen?
mph
Moderator:Beheerders
-
Re:mph
hmmm je hebt de stelkonop op de remhendel helemaal terug gedraaid??
wat je ook kunt proberen is ff met een schroevendraaier tussen de blokken zetten en een beetje wrikken.....
wat je ook kunt proberen is ff met een schroevendraaier tussen de blokken zetten en een beetje wrikken.....

Teveel olie denk ik idd... ff bleeden!
(of heb je de set net gekocht/gemonteerd én verkeerd gespaced?)
Als de zuigers niet terug gaan ff. cleanen...
SUC6
ps. download deze ff.: http://www.dinsykkel.no/teknisk/MPH-3%2 ... manual.pdf
(of heb je de set net gekocht/gemonteerd én verkeerd gespaced?)
Als de zuigers niet terug gaan ff. cleanen...
SUC6
ps. download deze ff.: http://www.dinsykkel.no/teknisk/MPH-3%2 ... manual.pdf
stelknop helemaal terug en even terug duwen met een schroevendraaier. Lukt dit niet, olie eruit.
Dit doe je als volgt, je pakt een doek en zorgt dat er spanning op je rem staan, bijv remhendel met een elastiek vastzetten aan stuur.
Dan draai je heel voorzichtig het nippel open en laat je er een druppel olie uitlopen, vang deze druppel direct op met een doek, laat het niet op je blokken komen en set het nippel weer vast.
Ik raad je aan om een ringsleutel te gebruiken, deze zet je zo op het nippel en blijft er ook zitten.
Niet meer dan een druppel, is het dan nog niet goed, tweede druppel
Dit doe je als volgt, je pakt een doek en zorgt dat er spanning op je rem staan, bijv remhendel met een elastiek vastzetten aan stuur.
Dan draai je heel voorzichtig het nippel open en laat je er een druppel olie uitlopen, vang deze druppel direct op met een doek, laat het niet op je blokken komen en set het nippel weer vast.
Ik raad je aan om een ringsleutel te gebruiken, deze zet je zo op het nippel en blijft er ook zitten.
Niet meer dan een druppel, is het dan nog niet goed, tweede druppel