freewheel los krijgen..??

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
freewheel los krijgen..??

Bericht door Sir Gonz Lays » vr nov 21, 2003 9:30 pm

ik wil graag mn oude freewheel/cassettebody of hoe je t ook wil noemen van mn achternaaf af krijgen maar dit gaat niet. het gaat om een bontrager achternaaf van n gary fisher model 99 met een volgens mij een lx (of iets gelijkwaardigs) freewheel erop. ik ben gewend dat je je as eruit moet halen en dan met een inbussleutel maatje 10 een holle inbusbout eruit draait waarna het freewheel los van de naaf komt. zo zat t vroeger tenminste altijd...
nu blijkt dat er geen inbus 10 in moet maar een maat 12.... dus een twaalf gepakt maar er is geen beweging in te krijgen, linksom is los maar rechtsom doet ie ook niks..ik vraag me dus af of er iets veranderd is in de laatste jaren qua montagemethoden van het freewheel aan de naaf, of dat deze er uberhaupt wel vanaf kan, ik heb namelijk een los nieuw lx freewheel gekocht om er op te zetten omdat de oude die ik er dus niet afkrijg doortrapte...

wie kan me helpen...help!!

Sir Gonz Lays

Re:freewheel los krijgen..??

Bericht door Sir Gonz Lays » za nov 22, 2003 10:12 pm

is al niet meer nodig, linksom los is gelukt zat een beetje vastgerot, enne die lx body heb ik maar ff gewisseld voor een bontrager want t paste niet, dat verschilt weer, dus voor degenen met een trek/klein/fisher of bontrager achternaaf, koop geen shimano body.. waarom zijn er toch altijd stiekum weer zoveel verschillende methoden voor één ding.....(geld)

Rob G

Bericht door Rob G » zo nov 23, 2003 1:48 pm

Hadden ze je bij je bikeshop niet kunnen vertellen dat shimano niet op bontrager past... ???

Is net zoiets als een campa body op een shimano naaf proberen te prutsen...

Beetje jammer vind ik dat altijd

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di nov 25, 2003 10:24 am

jawel, maar ik had m via internet besteld in de veronderstelling dat t een lx moest zijn, mijn fout dus.. maar ik heb m bij mn lbs tegen een zacht prijsje kunnen ruilen

peppie

Bericht door peppie » di nov 25, 2003 8:20 pm

Koop een Chris King Classic, nooit ellende! :)

Plaats reactie