Welke sleutel voor een Race Face trapas

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
El Florio
Welke sleutel voor een Race Face trapas

Bericht door El Florio » di sep 30, 2003 6:31 pm

Op mijn fietsje zit een Race Face Evolve ISIS trapas van 113mm.
Nu heb ik vandaag een Bracketsleutel gekocht van BBB, maar dat ding is net te kort.

Heeft iemand ervaring met deze trapassen verwijderen en met welke sleutel het wel gaat? Ik weet dat Race Face zijn eigen bracketsleutels verkoopt, maar dat moet dan weer besteld worden enzo....

k@tze

Re:Welke sleutel voor een Race Face trapas

Bericht door k@tze » di sep 30, 2003 6:39 pm

helaas zul je deze moeten bestellen, heb ik ook moeten doen, niets pastte naar behoren, of te kort of van binnen te dik, je hoeft dan ook meteen niet meer om te kijken naar alle andere sleutels uit dezelfde cathegorie, de raceface past op heel veel andere trapassen.

El Florio

Bericht door El Florio » di sep 30, 2003 6:46 pm

Ik ben net eens wat speurwerk aan "t verrichten op "t net. Die van Park Tools zou ook moeten passen volgens hun uitleg. We"ll see

Rob G

Bericht door Rob G » di sep 30, 2003 8:04 pm

Of de ouderwetse dop van shimano tevoorschijn halen....

Als deze niet ver genoeg over de as valt, gewoon het gat iets uitslijpen dat de as door de dop heen valt!

Werkt perfect, zo doen we het op het werk ook nadat de originele kwijt is geraakt....

GreetZ Rob

M@lphy

Bericht door M@lphy » vr okt 03, 2003 3:15 pm

Ach ja... net als "we" de mijne had vastgezet met de MRP boomerang ertussen eej Rubberâh Robbieeeee...

Maare ik heb dus een "nwe" type Shimano & Shimano Octalink tooltje passen dus nie op de ISIS... No-Way dat ik er nog bij ga kopen.

Support your local Bikeshop! ;)

k@tze

Bericht door k@tze » vr okt 03, 2003 5:58 pm

rob_the_biker schreef:
Of de ouderwetse dop van shimano tevoorschijn halen....

Als deze niet ver genoeg over de as valt, gewoon het gat iets uitslijpen dat de as door de dop heen valt!

Werkt perfect, zo doen we het op het werk ook nadat de originele kwijt is geraakt....

GreetZ Rob

is de dop van shimano dan geen gehard staal? hoelang zit je op dat slijpen en je moet tevens natuurlijk over dat gereeschap beschikken om te kunnen slijpen, customizen van gereedschap is trouwens een mooie goedkope oplossing 8)

ELVIS

Bericht door ELVIS » vr okt 03, 2003 7:39 pm

heb die sleutel van park tools sinds kort, isis uitvoering. Past wel krijg alleen mijn trapas er niet uit :?

Gast

Bericht door Gast » za okt 04, 2003 1:03 pm

Ik heb deze http://www.allproducts.com.tw/manufactu ... -0903.html model 11B1 en die is volgens hun geschikt voor ISISen Octalink. Ik zelf gebruik hem voor Octalink dus of ie ook echt goed werkt. Weet ik dus niet 100%zeker.Die zijn te verkrijgen bij Halfords en kosten weinig.Het stond op de verpakking in ieder geval wel.

baquelappe

Bericht door baquelappe » za okt 04, 2003 10:45 pm

Waarom heb ik dan geen problemen met m"n RaceFace BB en m"n BBB tool?
Wat is er te kort dan?

Ik vat hem nie helemaal, je schuift die tool in de vertanding van de cub, en hoppa, draaien met die zooi! ???

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo okt 05, 2003 11:34 am

baquelappe schreef: Waarom heb ik dan geen problemen met m"n RaceFace BB en m"n BBB tool?
Wat is er te kort dan?

Ik vat hem nie helemaal, je schuift die tool in de vertanding van de cub, en hoppa, draaien met die zooi! ???
Jeps k kan hem er ook uitkrijgen hoor met mijn BBB tool... :) Kheb ook een RF evolve isis. En die is er meerdere malen uitgehaald.

baquelappe

Bericht door baquelappe » zo okt 05, 2003 12:09 pm

hm, wat was/is het probleem dan eigenlijk :D

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo okt 05, 2003 12:22 pm

ik heb die BB van FreakaZoid er ingezet, tis "n kestie van "m er in paar keer in en uit draaien, i.v.m. de Cups, Je draait de BB erin, dan de cup en je moet dat een paar keer herhalen "m de cup op de goede plek te krijgen.

that"s al fooks!

Plaats reactie