Re:Fietscomputer <--> Marzocchi Shiver SC
Moderator:Beheerders
Beste Bikers,
Ik zit al een tijdje met het volgende. Ik heb een Giant XTC AC1 (Amerikaans model 2002) met een Marzocchi Shiver SC. Niks dan top over deze voorvork maar deze veert "onderaan". Ik kan dus de fietscomputer niet goed monteren aan deze voorvork omdat bij het veren de positie van de "zender" verandert t.o.v. het wiel. Ik heb al heel wat zitten te denken van hoe of wat maar ik kom er niet uit. Iemand van jullie die hetzelfde al eens meegemaakt heeft of die hier een geniale oplossing voor heeft? Ik heb er geen probleem mee om eventueel een andere fietscomputer te kopen.
Alvast bedankt,
Kilroy
Ik zit al een tijdje met het volgende. Ik heb een Giant XTC AC1 (Amerikaans model 2002) met een Marzocchi Shiver SC. Niks dan top over deze voorvork maar deze veert "onderaan". Ik kan dus de fietscomputer niet goed monteren aan deze voorvork omdat bij het veren de positie van de "zender" verandert t.o.v. het wiel. Ik heb al heel wat zitten te denken van hoe of wat maar ik kom er niet uit. Iemand van jullie die hetzelfde al eens meegemaakt heeft of die hier een geniale oplossing voor heeft? Ik heb er geen probleem mee om eventueel een andere fietscomputer te kopen.
Alvast bedankt,
Kilroy
-
Ergens bij het onderdeer "te koop" op het forum staat een Shiver SC te koop. In die advertentie staan wat foto"s van de vork, op deze foto"s is ook te zien hoe er een tellertje is gemonteerd.
Ja goeie, stom van me dat ik daar zelf niet op kwam. Ga ik vanavond direct proberen.
Bedankt
Bedankt
Anders doe je hem op het achterwiel?
zonoskar schreef:
Anders doe je hem op het achterwiel?
Daar zat ik ook aan te denken. Maar die wat ik nu heb is draadloos en dat lukt dus niet. Maar als ik er ene met kabel koop zal die wel niet lang genoeg zijn of weet iemand of je die kabels kunt verlengen?
Heb zelf eens voor de grap een teller op mij DH bike ook met upside-down voorvork gezet. Had toen het sensortje met een beugeltje vastgemaakt aan de schijfremklauw. Was overgins wel eentje met draad.
jojo
jojo
Bedankt voor de tips tot nu toe. Hiermee MOET het toch wel lukken eh
Helaas kom ik tot vrijdag niet meer thuis, onderweg voor het werk, dus ik zal even moeten w88 voordat ik deze tips kan toepassen ...... BAAL

Helaas kom ik tot vrijdag niet meer thuis, onderweg voor het werk, dus ik zal even moeten w88 voordat ik deze tips kan toepassen ...... BAAL

Misschien ook handig voor andere mensen:
Ik heb ondertussen de "zender" op 1 van de zwarte flaps van mijn voorvork (Marzocchi Shiver) gemonteerd. Werkt perfect nu.
Bedankt voor de reacties.
Ik heb ondertussen de "zender" op 1 van de zwarte flaps van mijn voorvork (Marzocchi Shiver) gemonteerd. Werkt perfect nu.
Bedankt voor de reacties.