Vork vraagje
Moderator:Beheerders
-
Ik heb fork guards voor m"n stratos (U-down) gekocht, die moet ik erop zetten door aan de onderkant van m"n vork de bevestiging van m"n steekas eraf te halen en de guards erop te schuiven. De linkerkant ging makkelijk alleen zit de rechter kant muur vast. Los draaien gaat niet makkelijk omdat dan de complete poot mee draait, hoe kan ik die tegenhouden zonder de vork te beschadigen? ik heb het met een doek voorzichtig in de bankschroef geprobeerd maar dat wil niet (poot blijft mee draaien).
Niels
Niels
Re:Vork vraagje
al met speeksel geprobeerd?? zo deed ik vroeger ook altijd mijn grips op m"n stuur.. gewoon beetje speeksel aan de binnenkant van de guard doen en dan schuift i er zo op
wel niet te veel, want dan blijft i los zitten...

-
JunkE schreef:
al met speeksel geprobeerd?? zo deed ik vroeger ook altijd mijn grips op m"n stuur.. gewoon beetje speeksel aan de binnenkant van de guard doen en dan schuift i er zo opwel niet te veel, want dan blijft i los zitten...
Wel makkelijk als ik dan eerst de onderkant van de vork heb gedemonteerd. Die zit dus vast. De guard is het probleem niet.
oe sorry, nie gezien da t om een upside down vork ging... nha, dan weet ik het dus ook niet.
-
Ruud schreef:
Is het zo dat de clamp voor je as zeg maar de "schroefdop" is?
Ja.
(die zorgde ook voor de lekkage aan de andere kant)
Aha. naja, het kon zijn dat je er niet aan had gedacht dat je anders gewoon je steekas d"r doorheen kon steken en daar kracht mee kon zetten, maar dat gaat hier niet op.
Beetje vreemd trouwens, een buis die perfect rond hoort te zijn moet jij maar de nodige grip op zien te vinden om dat ding er af te draaien. Weet je zeker dat je neit wat over het hoofd ziet?
Andere kant opdraaien ofzo
Oja, anders probeer het met fietsband in plaats van doek? Lekker stroef. Maar ik zou echt goed uitkijken want je vorkpoten kapotknijpen lijkt me hevig unkoel.
Beetje vreemd trouwens, een buis die perfect rond hoort te zijn moet jij maar de nodige grip op zien te vinden om dat ding er af te draaien. Weet je zeker dat je neit wat over het hoofd ziet?
Andere kant opdraaien ofzo

Oja, anders probeer het met fietsband in plaats van doek? Lekker stroef. Maar ik zou echt goed uitkijken want je vorkpoten kapotknijpen lijkt me hevig unkoel.
Tippie van mij: pak een oude binnenband, ontvet de binnenpoot met remmenreiniger (of iets anders), sla de binnenband een paar keer om de poot, stevig knijpen. en hoop dat je genoeg grip hebt.
Ik zou zeggen, nooit de bankschroef gebruiken. Vraag anders iemand om met twee handen 2 binnenbanden vast te houden ofzo. Je hebt super veel grip dan.
Succes!
Ik zou zeggen, nooit de bankschroef gebruiken. Vraag anders iemand om met twee handen 2 binnenbanden vast te houden ofzo. Je hebt super veel grip dan.
Succes!
Nard schreef:
Tippie van mij: pak een oude binnenband
*kuch*[
Ruud schreef:
Oja, anders probeer het met fietsband in plaats van doek? Lekker stroef.
*kuch*

Ach wat zeggen ze ook al weer: beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen...
goeie tip toch? Zou die"t doen?