Naven niet recht???

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Hydraulic_Pimp
Naven niet recht???

Bericht door Hydraulic_Pimp » vr jul 11, 2003 5:49 pm

Ok even een uitleg.

Vroeger had ik Xt disc naven, hier liepen mijn planet x rotovator schijven met hope mini"s recht in de remblokken uitgezonderd vanachter waar de schijf op een bepaalde plaats soms eens tegen de remblokken durfde aanlopen.

Nu met mijn diatech naven die in mijn halo wheelset zitten heb ik dit meer en vanvoor en vanachter.

Als je kijkt naar je remblokken loopt de schijf er de ganse tijd recht in, maar plotseling loopt ie dan tegen de remblokken aan.
Niet veel hoor, ong 1/8 van de ganse omtrek van de schijf, maar genoeg om als je rijdt de ganse tijd " kling kling kling" te horen, erg enerverend vertrouw me ;).

Aan de schijven ligt het niet volgens mij, want die zijn recht als je ze op een plat vlak ligt en ik heb het met beiden, met de hope schijven en de planet x schijven.

Zou dit aan de naaf ligen waar er een gedeelte niet even plat is gemaakt als bij de rest van de gaten waar je hem in bevestigd?

Aan het kader of de vork zal het ook wel niet liggen want ze lopen praktisch de ganse tijd recht tussen de remblokken.

Heeft er dit iemand ook al meegemaakt?

BLRacing

Re:Naven niet recht???

Bericht door BLRacing » vr jul 11, 2003 9:18 pm

Ja. Met mijn vorige wielset een Rolf dolomite disc wielset hadden de flanken een zeer bedenkelijke vlakheid. En ook ik had Hope schijven hierop gemonteerd. Dit is iets wat wel vaker kan voorkomen denk ik vooral met goedkopere discnaafjes. :?

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » vr jul 11, 2003 9:20 pm

Bikeroo schreef:
Ja. Met mijn vorige wielset een Rolf dolomite disc wielset hadden de flanken een zeer bedenkelijke vlakheid. En ook ik had Hope schijven hierop gemonteerd. Dit is iets wat wel vaker kan voorkomen denk ik vooral met goedkopere discnaafjes. :?

En hoe heb je het opgelost, als je het al hebt kunnen oplossen

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » za jul 12, 2003 11:09 am

dus zo zit het met mijn wielen, voor het grotendeels loopt de schijf recht, dan komt ie plotseling op en plaats tegen de remblok aan de kant van de spaken, los ik die bout op die plaats een beetje, dan loopt ie recht, maar ik kan toch moeilijk met een losse bout rijden, kheb al geprobeert van daar een heeeeele fijne spacer tussen te steken, maar die is nog te dik en dan sleept ie op die plaats tegen de andere remblok langs de kant van de vork :? :"(

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » za jul 12, 2003 11:33 am

goed vast draaien en daar waar hij sleept een kein slagje intrekken
zodat hij dan rechtloop

BLRacing

Bericht door BLRacing » za jul 12, 2003 7:55 pm

Hydraulic_Man schreef:
[
Bikeroo schreef:

En hoe heb je het opgelost, als je het al hebt kunnen oplossen

Gewoon doorrijden en je kan het meten door een winkelhaak op het oppervlak te leggen en kijken hoeveel licht ertussen doorschijnt ;)

ZAG

Bericht door ZAG » ma jul 21, 2003 8:53 am

niet buigen, je hebt spacers van 0,1 mm. Als je een dremel hebt kun je die nog wat slijpen, dan moet het wel lukken

Plaats reactie