Remmen ??
Moderator:Beheerders
Ik heb op mijn bike (giant XTC 950 ) als remmen tektro maar nu zit ik er ana de denken om andere remmen aan et schaffen maar wat zou ik nu het best kunnen doen als ik over wil stappen op remschijfen moet ik ook ander naven nemen. Maar wat raden jullie aan ?? welke schijfremmen zijn goed ?? en welke v breaks ??
+ eventuele kosten voor aanschaf
+ eventuele kosten voor aanschaf
-
Re:Remmen ??
Wat wil je er voor uit geven? Remmen, naven en misschien andere wielen..
V.
V.
ik heb geen idee wat het gaat kosten maar ik wil niet meer dan 150 - 200 uitgeven voor de remmen in totaal zeg maar
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hmz dan worden goeie schijfkes moeilijk. HS33"s dan maar, hoef je geen nieuwe wielen te kopen. Mechanische schijfremmen zijn OEM wel acceptabel, heb ze zelf ook, maar als je gaat upgraden kun je beter hydraulische nemen.
maar ik kan geen schijven monteren aan mijn naven :P die zal ik dan ook moetne vernieuwen denk ik ??

- @sph@ltdude
- Contacteer:
Als je schijven wil wel ja, maar als je maar 150 euro voor remmen wilt uitgeven heb je daar alleen mechanische schijven voor, en dan kan je beter Magura"s nemen, dat spaart je dan die naven en omspaken.
En raad je dan ook nog een bepaald type aan ??
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hoebedoelu?
Magura HS33 velgremmen dus.
En als je per se mechanische schijven wil: Avid, Hayes of Shimano.
Magura HS33 velgremmen dus.
En als je per se mechanische schijven wil: Avid, Hayes of Shimano.
-
Ik zou voor hydraulische velgremmen gaan i.p.v. mechanische schijfremmen.
V.
Edit: Komt ie.. beter, beter slechtere dan slechte betere..! Think about it.
V.
Edit: Komt ie.. beter, beter slechtere dan slechte betere..! Think about it.
Mijn V-brakes zijn wel één van de beste die op de markt zijn. En ze zijn te koop: klik hier.
-
ipv van die HS 33 die je moet laten afstellen en monteren door iemand die dat vaker heeft gedaan (anders is t vaak K*T) kun je ook kiezen voor een setje XT v brakes, minder onderhoud en als ze goed gesteld zijn met een setje goede kabels heb je daar zeker voldoende remkracht aan en dosering...
Voor die prijs misschien wel XTR
Schijf remmen word te duur, wil je iets goed..
Greetz Koen
Voor die prijs misschien wel XTR
Schijf remmen word te duur, wil je iets goed..
Greetz Koen
HS33 kwalitatief erg goed, ook voor de prijs.
Hoewel ik eerder schijfremmen zou nemen. meer voordelen naar mijn mening. helaas moet je wel nafen erbij kopen dan, wordt het nog duurder
jojo
Hoewel ik eerder schijfremmen zou nemen. meer voordelen naar mijn mening. helaas moet je wel nafen erbij kopen dan, wordt het nog duurder

jojo
He moet ook nog omgebouwd worden zeg maar die naaf omspaken 2 keer dat kost helemaal ene smak geld
Met dat budget kom je gewoon niet aan schijfremmen als je geen disc ready wielen hebt, niet als je wil upgraden iig. HS33 of idd xtr v-brakes ofzo.
-
Word de HS33 niet een beetje retro? Bedoel, hoelang bestaat dat model nu al?
-
- Forumbeheerder
Zeg, denk eens over de Avid Arch Rival.
Heb die vroeger gehad en die remmen evceen goed als de nieuwe hayes hydros in goed weer. Trust me
http://www.pricepoint.com/media/Avid_Ar ... akeKit.jpg
Heb die vroeger gehad en die remmen evceen goed als de nieuwe hayes hydros in goed weer. Trust me
http://www.pricepoint.com/media/Avid_Ar ... akeKit.jpg
-
ik heb ook vaak met arch rival gereden, super rem!, maar hs33 schiet erboven uit omdat daar geen onderhoud aan is, ééns afgesteld blijft afgesteld, (als je het goed doet tenminste) bij v-brakes had ik vaak last door vuil in mijn achter kabel, en als je die elke maand moet vervangen....
geef mij nu maar hs33...
geef mij nu maar hs33...
Avid Arch Rival = oké, maar Magura HS 33 is beter. Die rem bestaat niet voor niets al zo lang!! IMHO zijn de rode remblokjes de betere. En echt jongens, als je geen twee linker handen hebt, en de montage handleiding kunt lezen, stelt die montage ook niet zo veel voor. In ieder geval stukken simpeler dan XT v-brakes piepvrij afstellen ;D
Hydraulische schijfrem is idd beter, maar ook dik twee keer zo duur. Evt een optie om achter een HS 33 te zetten, en voor een schijf? Als het ware in gedeelten upgraden.
Hydraulische schijfrem is idd beter, maar ook dik twee keer zo duur. Evt een optie om achter een HS 33 te zetten, en voor een schijf? Als het ware in gedeelten upgraden.
montage steld echt geen reed voor nee.
Heb in het begin gereden met V-brakes. Bleef geregeld kabels vervangen omdat ze weer vol zaten met shit, of ze blijfen hangen verschrikkelijk. Geef mij maar HS33 of schijfremmen (hydraulische).
jojo
Heb in het begin gereden met V-brakes. Bleef geregeld kabels vervangen omdat ze weer vol zaten met shit, of ze blijfen hangen verschrikkelijk. Geef mij maar HS33 of schijfremmen (hydraulische).
jojo
Zou het dan ook verstandig zijn om eerst voor schijfremmen te nemen en dan achter eerst die remmestje te laten ziteen en die later vervangen ?? of krijg in dan ene te groot verschil in rem kracht per wiel. of maakt dat nix uit ?? ???
Ik zou toch echt voor HS-33 of XTR V-brakes gaan, 2003 XT V-brakes piepen enorm dus die vallen af... en uiteindelijk zijn de HS-33 toch de grote winnaar, als ze eenmaal zijn afgesteld blijf je er jaren mee rijden zonder iets te doen behalve de blokjes te vervangen.
I"ve got "em, I love "em..
Ga er voor! Bro.
I"ve got "em, I love "em..
Ga er voor! Bro.
-
jojo schreef:
Heb in het begin gereden met V-brakes. Bleef geregeld kabels vervangen omdat ze weer vol zaten met shit, of ze blijfen hangen verschrikkelijk.
Gore Ride-On kabels gebruiken! Dan heb je er totaal geen last mee. Ik rij er nu 1 1/2 jaar mee, zonder ook maar 1 keer naar m"n kabels gekeken te hebben en ze werken nog steeds hetzelfde als toen ze nieuw waren. Echt super!
Daarom raad ik aan V-brakes (ik heb de voorkeur voor Avid SD) met Gore Ride-On kabels. Ik vind HS-33 te zwaar en te aggressief voor mij. Ik kan met de Avid"s ook m"n wielen blokkeren, maar vind dat ik meer gevoel heb tijdens het remmen.
-
- Forumbeheerder
je kan altijd beginnen met enkel vooraan een schijfje he. Je moet toch t meeste met je voorrem afremmen.
Enduro schreef:
Mijn V-brakes zijn wel één van de beste die op de markt zijn.
Je mag ze wel is schoonmaken....
En wat de remmen betreft; ik prefereer toch echt magura hydraulische velgremmen...ik heb mijn Bartman"s er al jaren op zitten en tot nog toe alleen maar de blokken hoeven te vervangen...
Bobafett schreef:
alleen maar de blokken hoeven te vervangen...
En je velgen?