xt xtr

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mtbfreak
xt xtr

Bericht door mtbfreak » di aug 05, 2003 8:39 pm

hoeveel langer gaat een xtr cassette mee in verhouding met een xt cassette

HoPe

Re:xt xtr

Bericht door HoPe » di aug 05, 2003 9:27 pm

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » do aug 07, 2003 9:39 pm

thanx

Sin Nombre
Contacteer:

Bericht door Sin Nombre » wo aug 13, 2003 8:29 pm

d"er is er daar ene die verteld dat zijn xtr cassette in slaap viel ( ;D ) , echte kenners daar op dat forum.
Geef mij maar XTR, het kost maar ik kan en wil het betalen. Iedereen rijd met wat ie wil. Ik haal er toch een jaar uit (5000km) dus slecht is ze zeker niet.

Zeker de titaan wieltjes (de grootste 4 ) slijten praktisch niet. je kan de kleinste wel apart vervangen, dus je zou best een paar jaar kunnen doen.
Op m"n andere bike heb ik een kocmo volledig uit titaan en daar wil ik toch ook een paar jaartjes mee doen hoor.

truuk is verder op tijd je ketting te veranderen, dan kom je ook met een xt al snel een jaar ver.

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma aug 18, 2003 10:03 am

ik heb mijn huidige ketting en cassette meer dan een jaar en ruim 4500 km...XT en HG90 combi. Ik heb de ketting laatst opgemeten en ik zit nu op zo"n 75% slijtage, het gaat dus niet altijd op dat je met het vervangen van je ketting de cassette lang mee kan laten gaan, goed schoonhouden is ook een verlenging van de spulletjes ;D

Ik heb gekozen voor een XT cassette omdat de XTR gewoon te duur is...ondanks dat ik er best wel wat KM uitpers kan ik voor hetzelfde geld 2 XT"s kopen. De rest van het schakelspul is wel XTR op het cranksetje na, da"s een Ritchey. :)

jojo

Bericht door jojo » ma aug 18, 2003 11:06 am

Het aantal KM hangt ook af van weers omstandig heden, je kunt naar mijn idee moeilijk een aantal KM zegge. het geeft natuurlijk wel enigszins een indicatie.
Rij zelf met deore of imitatie je moet misschien een keer vaker de cassette vervangen, maar kost ook gelijk stukken minder. ben je nog goed koper uit ;)

jojo

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » ma aug 18, 2003 3:49 pm

Ik ben kort geleden overgegaan van lx naar xtr en je merk een enorm verschil qua schakelen! Je schakelt directer waarmee ik bedoel is dat je schakelt en op dat moment ook direct je ketting overziet springen op het nieuwe blad. En dat loopt gewoon allemaal net wat beter. Je kan het zien als dat je met xtr net voor die modderpassage over bent van zwaar naar lichterverzet ipv van dr midden in op het moment dat je stil komt te staan en net te laat bent.

Plaats reactie