Quake air met lock-out.....

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rob G
Quake air met lock-out.....

Bericht door Rob G » di jul 15, 2003 9:04 pm

Sinds korte tijd heb ik op mijn quake air nu ook een lock-out. Het systeem lijkt ideaal omdat het nu uit te schakelen is, maar omdat er voor de lock-out een hele andere poot word in gezet heb je nog maar 1 luchtkamer ipv de gebruikelijke 2 luchtkamers......

Dit zorgt er dus voor dat je de vork in de ingeschakelde stand helemaal niet hard meer kunt krijgen. De maximale druk die magura aangeeft voor een luchtkamer is 5 bar. Bij deze druk is de vork echter nog super slap. Voor een XC racer is dit dus NIET ideaal!!!

Mijn vraag aan jullie is dus nu of er mensen zijn die hier ook last van hebben en eventueel een oplossing voor dit probleem hebben.

Alleen nuttige reacties aub en niet van: had je maar geen lock-out moeten nemen.......

DuZzzz.......!!!

GreetZ Rob

KoeniE

Re:Quake air met lock-out.....

Bericht door KoeniE » wo jul 16, 2003 6:02 am

rob ik vind het vervelend om te zeggen maar er is geen oplossing... je kan iets meer druk proberen want zo snel zal de vork niet defect raken en anders moet je wachten op de nieuwe Ronin vork voor 2004 die de quake air zal vervangen...

The Flying V

Bericht door The Flying V » wo jul 16, 2003 8:44 am

Afbeelding

"Ronin XC air fork has same dual adjusters to isolate bobbing from bump performance."

V.

Rob G

Bericht door Rob G » wo jul 16, 2003 7:42 pm

Hoi,

Dat verhaal van de Ronin heb ik vandaag uitgebreid gehoord op het werk van Ad van NZ parts.... maar daar heb ik nu weinig aan!

Ik had al een vermoeden dat er waarschijnlijk weinig aan te doen zou zijn, maar dacht dat er misschien bijvoorbeeld nog een veer bij te plaatsen zou zijn waardoor de ingaande demping iets stugger zou worden. De demping is namelijk super goed regelbaar, en staat dus nu ook op zijn langzaamste.

Veel op de lock-out rijden is echter weer niet al te goed voor de vork al kan deze wel veel hebben. Ik ga het Jasper van NZ vragen bij de wedstrijden een keer ofzo als ik hem zie want hij wist schijnbaar wel een trucje.....hopelijk!!!

GreetZ Rob

Ninko

Bericht door Ninko » wo jul 16, 2003 8:36 pm

ja idd heel lastig voor je maar niks aan te doen. Ik ken het verhaal. bij marzocchi ook zo namelijk
Koop altijd een mx comp inplaats van een mx comp met ETA (lockout). want die eta versie heeft nog maar 1 luchtkamer inplaats van 2 en dus een stuk slapper... weliswaar mag je hem oppompen tot 4,7 bar inplaats van 3,5 in de normale mx comp maar uuh ja hij is nog wel zacht hoor....

mvg Ninko

Plaats reactie