Re:planet-x starre voorvork [b2b]

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
janjaap
planet-x starre voorvork [b2b]

Bericht door janjaap » di jul 08, 2003 5:36 pm

heeft iemand hier ervaring mee/weet iemand er wat van?? mijn intenties zijn urban assault...

roy

Nossy

Bericht door Nossy » di jul 08, 2003 5:38 pm

Gasten van Trialsking rijden ermee, en doen er toch niet onaardige dingen mee...

Gast

Bericht door Gast » di jul 08, 2003 5:51 pm

Yo JJ weinig ervaring met die vork maar zou je dat wel doen met zon rijstijl? (positief bedoeld ;D)

Dude

stino

Bericht door stino » di jul 08, 2003 6:23 pm

Ik heb daar ervaring mee, komende van het feit dat ik al een half jaar met die vork rij..
ultrastijf, ultraneig, ultragoed en ultrazwaar. Als je de vork vastneemt, en je slaagt 1 been tegen een muur of zo, blijft de vork maar liefst zo"n 5 (!!) minuten nazingen. Maw beter lassen kan bijna niet.
Als je mij nu eens uitlegt wat urban assault is kan ik je ook vertellen of je iets met die vork bent.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » di jul 08, 2003 6:38 pm

UA is zo drops pakken enal, stairs droppen/rijden. niet bepaald wat aangenaam is met een starre vorkiee

stino

Bericht door stino » wo jul 09, 2003 10:01 am

De PX zal het zeker wel houden, uw polsen dat is een andere vraag.. Drops van meer dan 1.5 meter slecht landen is zeeeer nefast voor uw polsen en andere gewrichten.

t-bo

Bericht door t-bo » wo jul 09, 2003 12:57 pm

kzou die vork ook nog willen

en de looks zijn ook niet mis

Afbeelding

janjaap

Bericht door janjaap » wo jul 09, 2003 4:09 pm

DudeHimself schreef:
Yo JJ weinig ervaring met die vork maar zou je dat wel doen met zon rijstijl? (positief bedoeld ;D)

Dude

he oss! ja kwee nie, heb met mn bmx-je wel van 150-200 gedropt en met bunnyhopsen vind ik het wel fijner met een stijve :P denk ik, daarnaast kan ik aardig wat vorkjes breken voor de prijs vergeleken met een beetje een fijne verende en kan er altijd nog iets nokianachtigs inleggen[als dat past]... maar het is dus wel een fijn forkje als ik de mensen hier mag geloven...

janjaap

Bericht door janjaap » wo jul 09, 2003 4:14 pm

stino schreef:
Ik heb daar ervaring mee, komende van het feit dat ik al een half jaar met die vork rij..
ultrastijf, ultraneig, ultragoed en ultrazwaar. Als je de vork vastneemt, en je slaagt 1 been tegen een muur of zo, blijft de vork maar liefst zo"n 5 (!!) minuten nazingen. Maw beter lassen kan bijna niet.
Als je mij nu eens uitlegt wat urban assault is kan ik je ook vertellen of je iets met die vork bent.

urban assault=street=droppen/gapsspringen/skatersomverrijeinskateparkjes/ouwehoerenopeenfietsindestad/mensenvanhunsokkenrijden/blowen/(teveel)drinkenenkijkenwatdannoglukt/heeeeeeeeeeeeeelerghardopjemuilgaan/jecrankslopen(godverdomme)etcetcetc

Gast

Bericht door Gast » do jul 10, 2003 12:39 pm

In die PX vork past er geloof ik een 3 inch band (op een 26 inch wiel), dus dat geeft natuurlijk ook wel wat vering...

En dat ding is haast onbreekbaar ;D

jojo

Bericht door jojo » do jul 10, 2003 12:48 pm

Moet er niet aan denken om met een starre vork UA te rijden. Ben dan erg blij met vering.
Ik zou het niet aanraden, maar dat moet ieder voorzich maar bekijke.
jojo

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do jul 10, 2003 1:03 pm

nee janjaap,
urban is drops pakken enal,
street is iets anders, wall rides, bunnyhop, manual, grinden enzo

janjaap

Bericht door janjaap » do jul 10, 2003 4:46 pm

harry-dirty schreef:
nee janjaap,

volgens mij ligt er een erg dunne lijn tussen en je heb mensen die daarover bitchen... maar belgen nemen taal erg serieus heb ik begrepen en gezien die hier talrijk aanwezig zijn zal ik tegenwoordig wel gaan streeten EN urban assaulten [en jonges ga nu niet weer bitchen over de tiepvautjes die in elk stukje staan, das voor niemand leuk naar mijn mening en lees anders boeken i p v fora [ja fora ja]]

Gast

Bericht door Gast » do jul 10, 2003 5:18 pm

harry-dirty schreef: nee janjaap,
Dus een drop of stairgap is geen street? ???
Urban en Street beschouw ik als 1 pot nat eigenlijk.
En nog over die vork, tuurlijk is een starre vork beter voor t trail gedeelte van Urban of "street" zoals H-D t uitlegd.
Maar die stairgap in Zwolle hadden je polsen waarschijnlijk niet tof gevonden met die planet X :?
Tis maar waar je prioriteiten liggen natuurlijk. En een vork hoeft geen 170mm vering te hebben voor zoiets, als je iets neemt met weinig veerweg is dat genoeg om je polsen te ontlasten en om de rijeigenschappen van een starre vork te benaderen.

Thnk about it

Dude

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do jul 10, 2003 5:27 pm

trial!

Gast

Bericht door Gast » do jul 10, 2003 5:44 pm

Trial! [sub]sorry[/sub] ;D

Dude

janjaap

Bericht door janjaap » vr jul 11, 2003 6:58 am

DudeHimself schreef:
[
harry-dirty schreef:
nee janjaap,

Dus een drop of stairgap is geen street? ???
Urban en Street beschouw ik als 1 pot nat eigenlijk.
En nog over die vork, tuurlijk is een starre vork beter voor t trail gedeelte van Urban of "street" zoals H-D t uitlegd.
Maar die stairgap in Zwolle hadden je polsen waarschijnlijk niet tof gevonden met die planet X :?
Tis maar waar je prioriteiten liggen natuurlijk. En een vork hoeft geen 170mm vering te hebben voor zoiets, als je iets neemt met weinig veerweg is dat genoeg om je polsen te ontlasten en om de rijeigenschappen van een starre vork te benaderen.

Thnk about it

Dude

ken je joe kawalski [of hoe je dat dan zal schrijven], die gast die dropt 4 meter trappen op zn bmxje, je vangt het meeste toch op op je achterwiel maar goed ervaring zal het leren... :-X

Gast

Bericht door Gast » vr jul 11, 2003 8:34 am

De vraag is: hoe voelt Joe zich binnen 15 jaar?
In de laatste Ride UK stond er een artikel met James Brooks (goede dirt, park rijder). Hij is 23 en vraagt zich af hoelang hij nog zal kunnen rijden voor zijn lichaam "sorry, maar ik stop ermee" zegt. Nog maar 23, mensen!

Een beetje voorvering kan je rijcarriëre volgens mij veeeel langer maken.

Trialrijders zijn natuurlijk een geval apart: die mannen vertrouwen op evenwicht en controle, en niet op snelheid en "ballen", zoals bij urban/street rijders en bmx"ers meestal het geval is. Daarmee bedoel ik niet dat ze geen skills hebben, verre van, enkel dat het een andere aanpak is.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za jul 12, 2003 12:42 pm

Keuze tussen star en geveerd moet je m.i. gewoon bepalen door wat je van plan bent:
lomp van dingen af springen/rijden enz. suspension
stylish rijden vette tricks doen en flowen als de neten: star
Probleem is alleen dat als je een übern00b bent je die trappen en gaps vaak veel eerder onder de knie hebt dan de echte tricks, dus ik zou voor een beginde rijder toch wat vering aanraden.

(thereby admitting my mistake, als ik de mogelijkheid zie mijn black maar "s in de Kona pleuren.)

PS. een vork met weinig travel en veel preload zou een redelijk compromis moeten geven lijkt me.

Gast

Bericht door Gast » za jul 12, 2003 2:21 pm

Ik zou jj geen beginnende rijder willen noemen.
Een beetje voorvering kan je rijcarriëre volgens mij veeeel langer maken.

lijkt me een beetje de moraal van t verhaal maar jj"s post duid erop dat hij toch al voor de starre vork gekozen heeft.
Succes ermee en tot de volgende meeting..... Ben benieuwd of hje die drops van vorige keer dan ook zo graag doet :P

Dude

janjaap

Bericht door janjaap » di jul 15, 2003 9:11 am

ik heb deze week een probleem opgedaan: ik ben begonnen met parachutespringen [zit een weekje ameland] en ik heb nog geen vrijeval gemaakt en als ik dat niet binnen de 8 sprongige cursus gaat lukken moet ik wel door gaan en dat zijn dure grapjes. dus ik hoop dat ik strx nog geld heb voor een neue vork + nieuwe cranks, gezien mijn linker kapoet is en ik moet nog een ketting geleider. maar goed ik ga zo weer werken en dan maar weer op naar de volgende meeting denk ik en dan gaan we wel zien met die trapkes :-X

Plaats reactie