Tubeless velg
Moderator:Beheerders
Ik zou graag eens tubeless willen proberen. Nu is mijn vraag: welke welg ik het beste neem. De X3.1 is een lichtgewichtding en ik doe de laatste tijd toch nogal "lompe" dingen, dus weet niet of die sterk genoeg is. De D3.1 lijkt me dan direct veel zwaarder. Iemand ervaring met 1 van beiden? Hoofdoel blijft gewoon tochten rijden, maar onderweg spring ik al graag eens een trap af (of erop rijden) en zo"n dingen. Weeg zelf 85kg.
Toch voor de D3.1 gaan dan? Of zijn er andere alternatieven?
Toch voor de D3.1 gaan dan? Of zijn er andere alternatieven?
Re:Tubeless velg
Alternatief: F219 met Stan"s Notubes
d3.1, heb inmiddels de tweede achtervelg, maar doe er dan ook dh mee, maar voor freeriden (wat km"s en gek doen) is hij prima, ... zo ook de 521 met tube (de sterkste) of de combinatie die luc hierboven noemt (de lichtste van de 3).

Ondertussen eens snel een berekening gemaakt. De D3.1 met pakweg een Conti vertical of Fat Albert weegt amper meer dan de combinatie waar ik nu mee rij (Mavic221, Ritchey Millennium pro 2.35, conti binnenband)
In combinatie met een DT Hügi FR naaf komt dat dan nog lichter tov mijn huidige deore naven)
Over de naven ben ik ook nog niet echt uit. Dacht eerst aan Hope Bulb, of mss zelfs de Hügi 240 disc. Zoek iets niet te zwaar, maar dat wel wat kan verdragen.
In combinatie met een DT Hügi FR naaf komt dat dan nog lichter tov mijn huidige deore naven)
Over de naven ben ik ook nog niet echt uit. Dacht eerst aan Hope Bulb, of mss zelfs de Hügi 240 disc. Zoek iets niet te zwaar, maar dat wel wat kan verdragen.
Hügi FR is heel licht i.v.m. het gebruik waar ze voor bedoeld zijn.
heeft er iemand ervaring met de sun bobbit velgen?
Luc schreef:
Hügi FR is heel licht i.v.m. het gebruik waar ze voor bedoeld zijn.
Eigenlijk wel, maar ze zien er zo heavy uit. Langs de andere kant, wielsetje Hügi 240 disc met D3.1 velgen is ook geen zicht.
Toch maar de FR D3.1 combinatie dan. Alleen minstens 3 weken wachten bij Wheelmasters.be en mijn velg begint nu al wat krom te lopen. Wat gaat dat niet zijn als ik mijn fietske goed gewoon ben en echt zotte toeren begin uit te halen... Ofwel bestellen bij Whizz-wheels.de
Komt zelfs met transportkosten nog goedkoper dan Wheelmasters. Weer eens serieuze kosten. Maar dan heb ik ook echt alles. (voorlopig...)
Andere optie: mijn zus gaat binnenkort naar de Verenigde Staten. Als ze nu eens voor mij een setje Chris King ISO Disc hubs meebrengt? Prijs is daar amper meer dan de DT FR hier (heb ze zien staan aan 120$ front, 260$ rear). Superlicht en volgens CK zelf ook geschikt voor DH. Zal wel wat kunnen hebben dan hee.
optie: akkermans elsloo nederland... ik weet niet exact vanwaar je komt, maar rob heeft de D3.1 op voorraad.

Ondertussen heb ik de wieltjes. Barracuda.be had alles op voorraad en heeft ze in elkaar gestoken. DT Hügi FR, Mavic D3.1 met Schwalbe Big Jim op. Wou Fat Albert, maar die hadden ze niet. En zijn ook vrij zwaar met 920g. Niet dat ik met zo"n setup om wat grammen moet denken, maar toch. Bandjes nu zijn elk 140g lichter. Dus scheelt wel.