Re:Welke crankset?
Moderator:Beheerders
Hallo allen,
Ik ben een fiets aan het opbouwen en ben op zoek naar een crankset (vierkante as). Ik vind het erg lastig om te bepalen welke set goed is (op MTBreview.com staan veel elkaar tegensprekende berichten). Zat zelf te denken aan Shimano XT of Raceface Prodigy oid, het budget is 100 euro.
Heeft er iemand suggesties?
oja ik rijd eigenlijk alleen xc
greetz
nubie
Ik ben een fiets aan het opbouwen en ben op zoek naar een crankset (vierkante as). Ik vind het erg lastig om te bepalen welke set goed is (op MTBreview.com staan veel elkaar tegensprekende berichten). Zat zelf te denken aan Shimano XT of Raceface Prodigy oid, het budget is 100 euro.
Heeft er iemand suggesties?
oja ik rijd eigenlijk alleen xc
greetz
nubie
Raceface Prodigy is wel knap en dat schakelt ook gewoon goed, maar waar gaat ge die nog vinden met vierkante as?
"k heb "m nog bij duitse postorders te koop gezien
en wie weet heeft de winkel op de hoek nog wel wat liggen
Eigenlijk wil ik natuurlijk van die echte stoere raceface dingen, maar ja, die kosten ook wat, he! ;D
en wie weet heeft de winkel op de hoek nog wel wat liggen
Eigenlijk wil ik natuurlijk van die echte stoere raceface dingen, maar ja, die kosten ook wat, he! ;D
Koop de shimano LX
is maar een paar gram zwaarder dan de XT... verder zijn er amper verschillen (kleur natuurlijk).
voor 101 euro heb je dat cranksetje + as!
bij bike2build
bevalt mij prima, heb hem ook een maandje geleden gekocht
voor 99 euro heb je ook een mooi raceface crankset, maar dan heb je de as nog niet
is maar een paar gram zwaarder dan de XT... verder zijn er amper verschillen (kleur natuurlijk).
voor 101 euro heb je dat cranksetje + as!
bij bike2build
bevalt mij prima, heb hem ook een maandje geleden gekocht
voor 99 euro heb je ook een mooi raceface crankset, maar dan heb je de as nog niet
Ja, de lx is goed, niet te zwaaren redelijk goede tandwielen. Gebruik zelf de deore 4 kante crankset. Vind ik ook prima. Heb ik tenminste geld over voor andere onderdelen...........

neem de prodigy..goeie ervaring mee...beter dan de XT
Heb net een RF Turbine gescoord ;D ;D ;D
wel een beetje boven budget maar armen plus bladen voor 169 vond ik wel oke.
Bedankt voor de reacties!
wel een beetje boven budget maar armen plus bladen voor 169 vond ik wel oke.
Bedankt voor de reacties!
ik zou xt neme
Over Turbine LP"s? Lijkt me niet! :P
Maar heb zelf de xt"s, ze doen wat ze moeten doen, wel lelijker... :-*
Maar heb zelf de xt"s, ze doen wat ze moeten doen, wel lelijker... :-*
waar vind je ze voor zo weinig dan?
"k heb ze bij hibike.de besteld. Eerst hadden ze daar een prodigy in de aanbieding, maar die bleek op. En nu dus de turbines!
Ze versturen snel (binnen een week had ik alles in huis), en je kunt gewoon met cc betalen.
Ze versturen snel (binnen een week had ik alles in huis), en je kunt gewoon met cc betalen.