Schijfremmen: Sram 9.0 of Shimano XT ?
Moderator:Beheerders
Ha mensen,
Iemand ervaring met deze schijfremmen?
~ NoShelter
Iemand ervaring met deze schijfremmen?
~ NoShelter
Re:Schijfremmen: Sram 9.0 of Shimano XT ?
Volgens mij kun je beter XT nemen, 9.0 is al vrij oude meuk (no offence).
Volgens mij werd de 9.0 rem later geintroduceerd dan de XT.
-
xt blijft vernieuwen, inmiddels zijn er wel wat veranderingen aangebracht aan de xt"s, aan de 9.0 weet ik niet
9.0 is duurder en minder goed dan de XT.
Enduro schreef:
Idd, terwijl het een kopie van de shimano XT"s zijn.
Gewoon xt, is errug goed
-
Dn Helle schreef:
[Enduro schreef:
Gewoon xt, is errug goed
eeeuhm...... volgens mij bestaan de grimeca"s al wel een tijdje langer als de XT"s ::) (correct me iff i"m wrong) en de sram is grimeca in een ander jasje
-
idd, maar vroeger waren de xt"s ook kopie"s van de grieca"s, ook gevlochten kabels, ,u plastieken kabels en een andere hendel (dezelfde als deore) dus als ze dat verandersen (terwijl het vroeger hetzelfde was als de grimeca"s) zal het toch een verbetering zijn die ze aangebracht hebben, want ik denk niet dat die kleine jappannertjes iets zullen wijzigen als het slechter zou worden....
mtbgappie schreef:
neeem xt
en dat is zeker niet misschien
-
Dirty-Harry schreef:
idd, maar vroeger waren de xt"s ook kopie"s van de grieca"s, ook gevlochten kabels, ,u plastieken kabels en een andere hendel (dezelfde als deore) dus als ze dat verandersen (terwijl het vroeger hetzelfde was als de grimeca"s) zal het toch een verbetering zijn die ze aangebracht hebben, want ik denk niet dat die kleine jappannertjes iets zullen wijzigen als het slechter zou worden....
nope ur right ;D ;D misschien heeft de deore hendel een grotere cilinder erin zitten en daarom is ie denk ik krachtiger dan grimeca"s :-*
Gewoon XT"S kopen want die zijn erg goed .Ik rijd er zelf al twee jaar mee en nog nooit een probleem mee gehad.En de remblokjes gaan lang mee.
..gewoon XT"s nemen...........je moet ze alleen wel effe een tijdje inremmen.......
-
Abuse that Sl*t schreef:
[Dirty-Harry schreef:
nope ur right ;D ;D misschien heeft de deore hendel een grotere cilinder erin zitten en daarom is ie denk ik krachtiger dan grimeca"s :-*
als de deore een grotere cilinder in de hendel heeft is ie minder krachtig
Nee, als de hoofdcilinder groter word hoef je minder te knijpen om meer olie te verplaatsen en de blokken dus verder/sneller te bewegen.
Abuse that Sl*t schreef:
[Dn Helle schreef:
[Enduro schreef:
Gewoon xt, is errug goed
eeeuhm...... volgens mij bestaan de grimeca"s al wel een tijdje langer als de XT"s ::) (correct me iff i"m wrong) en de sram is grimeca in een ander jasje
Voor uwen info; zowel de XT"s als de Sram"s worden door Grimeca vervaardigd....
-
- Forumbeheerder
maar noch grimeca"s noch 9.0 komen in de buurt van een XT
-
om even dit ouwe topic weer een schop onder die aars te geven:
ik zit zelf zeer hard te twijfelen tussen de XT"s en de 9.0"len. Nu is het zo dat de 9.0 de orginele hendels nog hebben en zeer mooie bekabeling, daarbij komt nog het feit dat ze goedkoper zijn dan de XT"s. De shimano"s hebben plastieke bekabeling, andere handel, en zijn duurder.
Kan iemand mij nog een paar goeie redenen geven om geen Sram te nemen, of juist geen Shimano. Want in mijn ogen zijn de remmen gelijk aan elkaar, afgezien van de opgenoemde verschillen dan.
Eigenlijk is de Sram in zijn voordeel, goedkoper, mooier, blablabla....
Wie durft?
[
Misschien allemaal miereneukerij, maar ik wil gewoon goeie remmen voor m"n centjes.
ik zit zelf zeer hard te twijfelen tussen de XT"s en de 9.0"len. Nu is het zo dat de 9.0 de orginele hendels nog hebben en zeer mooie bekabeling, daarbij komt nog het feit dat ze goedkoper zijn dan de XT"s. De shimano"s hebben plastieke bekabeling, andere handel, en zijn duurder.
Kan iemand mij nog een paar goeie redenen geven om geen Sram te nemen, of juist geen Shimano. Want in mijn ogen zijn de remmen gelijk aan elkaar, afgezien van de opgenoemde verschillen dan.
Wie durft?
[
Waar baseer je dit op? En is het verschil groot of klein?BF goes Hawajan schreef: maar noch grimeca"s noch 9.0 komen in de buurt van een XT
Misschien allemaal miereneukerij, maar ik wil gewoon goeie remmen voor m"n centjes.

-
- Forumbeheerder
baquelappe schreef:
om even dit ouwe topic weer een schop onder die aars te geven:
Wie durft?
Waar baseer je dit op? En is het verschil groot of klein?
Misschien allemaal miereneukerij, maar ik wil gewoon goeie remmen voor m"n centjes.![]()
De Hakke heeft grimeca"s gehad, en die waren nowhere near XT in modulatie, kracht, feel en uithouding. T begint al bij de kabels die veel meer uitzetten dan de xt"s.
-
die "oh zo goede/mooie" gele kabels zetten meer uit dan de plastieke bekabeling?
of was dat de 2001/2002 versie, met de metale bekabeling, en de normale remgreep?
of was dat de 2001/2002 versie, met de metale bekabeling, en de normale remgreep?
een vriend van me heeft XT en die dingen zijn echt super denk er zelf ook over
Volgens diverse testen in de buitenlandse bladen (MBR,MBA etc.) zijn de XT"s gewoon beter dan de SRAM versies.Wat daar nog bij komt is dat SRAM er,net als Shimano vroeger deed, vaste leidingen bij doet en iedereen weet nog hoe dat er uitzag aan de voorkant bij je stuur. Verder was elk blad het er over eens dat de SRAM"s minder goed remmen. Wat betreft de Grimeca"s: deze zijn qua remkracht iets minder dan de XT"s maar zijn wel heel erg goed! Met een paar EBC gold remblokjes kan je akelig hard tot stilstand komen.
Shimano en Grimeca hebben deze rem overigens samen ontworpen maar zijn uiteindelijk wegens onenigheid uit elkaar gegaan en ieder produceert nu zijn "eigen" rem. Wat is het verschil dan? De remolie! Shimano heeft een natuurvriendelijke olie en Grimeca doet het met agressieve DOT olie. Ik zou dus voor de XT"s kiezen; een beter milieu begint bij jezelf :P ;D
Shimano en Grimeca hebben deze rem overigens samen ontworpen maar zijn uiteindelijk wegens onenigheid uit elkaar gegaan en ieder produceert nu zijn "eigen" rem. Wat is het verschil dan? De remolie! Shimano heeft een natuurvriendelijke olie en Grimeca doet het met agressieve DOT olie. Ik zou dus voor de XT"s kiezen; een beter milieu begint bij jezelf :P ;D
RODE Ebc blokken bedoel je

-
en hoe zit het met de plastieke leidingen die er bij zitten, is dat beetje stevig of moet dit vervangen worden door de gele gevlochten kabels?
Dirty-Hands schreef:
Wat is het verschil dan? De remolie! Shimano heeft een natuurvriendelijke olie en Grimeca doet het met agressieve DOT olie. Ik zou dus voor de XT"s kiezen; een beter milieu begint bij jezelf :P ;D
Milieu vriendelijke ;D ;D. Minerale olie is helemaal niet milieu-vriendelijk het is een puur olie product (petroleum) en DOT vloeistof is geen olie maar een vloeistof gebaseerd op glycolether. Allebei hebben ze hun voor en nadelen. Minerale trekt vuil aan en DOTS vloeistoffen waardoor je na verloop van tijd (1.5 a 2 jaar) teveel vocht in de remleidingen heb zitten en het dus sneller gaat koken. DOT tast je frame aan maar je smeert het ook natuurlijk niet op je frame ::). Je hebt verschillende kwaliteiten bij DOT vloeistoffen zoals DOT 3, DOT 4, DOT 5(.1), en er zitten onderling verschillen in de gebruikte additieven. Hoe hoger hoe beter.