kromme remschijf?
Moderator:Beheerders
ik heb een schijfrem van xt en sinds ik een tijd geleden een slag in m"n wiel heb gekregen loopt de rem een beetje aan. Zover ik het kan zien zit er een slag van misschien een mm of anderhalf of twee in m"n schijf. Is dat eruit te krijgen? of wordt t een nieuwe schijf kopen....
-
Re:kromme schijfrem?
ik heb dat ook eens gehad met mijn remschijf. Dit is echt niet weg te halen, en zeker niet als het een minimaal slagje is. Tis rete hard staal, en echt niet gemakkelijk te buigen. In andere woorden, nieuwe schijven.
In mijn geval Avid efkes gemailt met de vraag wat te doen met een kromme schijf. Antwoordde met i"ll send you a new pair, no bills.
En 2 dagen later lag er een pakketje op de mat vanuit de USA met 2 nieuwe schijven!!
Koste me niets, dat is pas service!! I love Avid :-*
In mijn geval Avid efkes gemailt met de vraag wat te doen met een kromme schijf. Antwoordde met i"ll send you a new pair, no bills.

Koste me niets, dat is pas service!! I love Avid :-*

hmmm... maybe moet ik eens gaan proberen of shimano dat ook wil doen...
iemand zoiets geprobeerd bij shimano?? graag reactie...

iemand zoiets geprobeerd bij shimano?? graag reactie...
-
bij de weg, als je die zoenende smilie selecteerd krijg je een chinese smilie ;D :-X
wat een gelul, dat krijg je wel recht.
Tis gewoon ff heel erg geduld hebben maar uiteindelijk lukt het je.
dus.... hoe moet dat dan? in een bankschroef zetten en buigen lijkt me nogal grof...
en afdraaien totdat ie weer gecorrigeerd is lijkt me ook niet praktisch....
???
en afdraaien totdat ie weer gecorrigeerd is lijkt me ook niet praktisch....
???
-
- Forumbeheerder
ZAG schreef:
Ni altijd hoor
als t een dikke plooi is kan die -nadat je schijf opgewarmd is- er terug in komen.
Re:kromme remschijf?
wat ik altijd doe is gewoon gemonteerd laten, als je dan naar de schijf kijkt waar die in de klauw zit dan zie je wel waar die zit. En niet met een hamer ofzo, gewoon met de hand terugbuigen
Remschijven zijn inderdaad na ietwat opgewarmd, zo weer recht. Maak maar es een lange afdaling en blijf remmen.. Steeds minder slag in je schijf, lijkt mij
-
Na een tijdje fietsen is een schijf (haast) nooit meer recht.
Laat mij er maar één zien die na lekker lang bike nog recht is..!
Vincent
Laat mij er maar één zien die na lekker lang bike nog recht is..!
Vincent
-
ZAG schreef:
ff dimme manneke, buig jij maar eens een schijf weer fatsoenlijk recht. Gaat je toch niet lukken, eerst denken, dan skreeuwen.
ff dimme manneke zeg je maar tegen je moeder ofzo!!!!!!!!!
Ik rij zelf ook met schijffies. Heb al verschillende schijven na een val recht moeten buigen. Ben niet zo onervaren als je denkt.
Rij nu met hope mini"s, ook deze zat een heel klein slag in, heb je vaak he met schijven die 2 mm dik zijn. Nu zijn ze weer heel mooi recht. En ja mr baquelappe, dat heb ik met mn blote handen gedaan.
Waar slaat zon opmerking nou weer op, "buig jij eerst maar eens een schijf recht". Je wist blijkbaar niet eens of ik met schijven rij of niet
Ik rij zelf ook met schijffies. Heb al verschillende schijven na een val recht moeten buigen. Ben niet zo onervaren als je denkt.
Rij nu met hope mini"s, ook deze zat een heel klein slag in, heb je vaak he met schijven die 2 mm dik zijn. Nu zijn ze weer heel mooi recht. En ja mr baquelappe, dat heb ik met mn blote handen gedaan.
Waar slaat zon opmerking nou weer op, "buig jij eerst maar eens een schijf recht". Je wist blijkbaar niet eens of ik met schijven rij of niet
Lijkt me niet anders poste je niet hier :P

-
ZAG schreef:
Is je schijf dan ook echt recht? Op de tiende milimeter?
Vincent
niet op de 10e millimeter, maar wel zo recht dat ze bij de marta bijv(waar de blokken dicht bij de schijf staan en je dus weinig speling hebt) niet meer aanlopen, dat lijkt me toch voldoende, vooral als je bedenkt dat een nieuwe schijf toch iets mee is dan 10 euro
-
ZAG schreef:
niet op de 10e millimeter, maar wel zo recht dat ze bij de marta bijv(waar de blokken dicht bij de schijf staan en je dus weinig speling hebt) niet meer aanlopen, dat lijkt me toch voldoende, vooral als je bedenkt dat een nieuwe schijf toch iets mee is dan 10 euro
Dat zeker! Maar, echt recht zul je je schijf dus nooit krijgen..!
Vincent
okay, dus ik kan het met m"n blote handjes gaan proberen... lijkt me leuk :S
maar goed, ik ga het van het weekend wel doen, heeft iemand enig idee of het automatisch afstellen van die xt remmen van mij het niet verpest? want als de slag een stukkie kleiner is zal hij zich wel weer gaan stellen op de nieuwe slag.. (of werkt dat niet zo?? )
thnx voor reacties tot nu toe trouwens... ook al denkt iedereen er anders over :P
maar goed, ik ga het van het weekend wel doen, heeft iemand enig idee of het automatisch afstellen van die xt remmen van mij het niet verpest? want als de slag een stukkie kleiner is zal hij zich wel weer gaan stellen op de nieuwe slag.. (of werkt dat niet zo?? )
thnx voor reacties tot nu toe trouwens... ook al denkt iedereen er anders over :P
met het zelf afstellen van de rem zal het wel mee vallen. bij mijn remmen in ieder geval wel.
mijn vorige schijven hadden ook een slagje. geprobeerd met een waterpomp tang en twee houtenplankjes en dan voorzichtig buigen maar weinig reslutaat.
mijn vorige schijven hadden ook een slagje. geprobeerd met een waterpomp tang en twee houtenplankjes en dan voorzichtig buigen maar weinig reslutaat.
-
ZAG schreef:
Ten 1e, een leesbril een optie?
Ten 2e, alsof het feit dat jij "remschijffies" hebt of niet, iets te maken heeft met het rechtbuigen van schijven met je blote handen.
en tot slot, ik heb geen moeder, dies al een tijdje dood >:( Jammer voor je...
Ik denk dat het beste is als je een flinke slag in je schijf hebt, om gewoon een nieuwe erin te zetten. Je vermoeit het metaal ook op een of andere manier door het weer terug te buigen.
als ik geen schijffies zou hebben zou ik niet weten waarover ik praat!! In de meeste gevallen dan.
Maar mensen, kopen jullie maar lekker een nieuwe schijf, zelf steek ik er de moeite in om ze weer recht te buigen en bij mij werkt dat perfect. Het is niet mijn geld, ik hou niemand tegen maar zeg alleen dat het mij wel lukt. Maargoed, blijkbaar zijn hier altijd mensen die bepaalde dingen niet van iemand willen aannemen. Dat merk ik hier wel vaker.
Ga zo door jongens, zo leer je nog eens wat. Op school neem je ok dingen aan toch?
Maar mensen, kopen jullie maar lekker een nieuwe schijf, zelf steek ik er de moeite in om ze weer recht te buigen en bij mij werkt dat perfect. Het is niet mijn geld, ik hou niemand tegen maar zeg alleen dat het mij wel lukt. Maargoed, blijkbaar zijn hier altijd mensen die bepaalde dingen niet van iemand willen aannemen. Dat merk ik hier wel vaker.
Ga zo door jongens, zo leer je nog eens wat. Op school neem je ok dingen aan toch?
Nog chagrijniger. Het is hier niet voor niets een discussie forum.
Het valt alleen op dat je als een van de weinigen beweert dat je em zo terug kan buigen (zal dan wel) maar het lijkt mij niet al te handig, je vermoeit het metaal omdat je het aan het flexen bent.
Het valt alleen op dat je als een van de weinigen beweert dat je em zo terug kan buigen (zal dan wel) maar het lijkt mij niet al te handig, je vermoeit het metaal omdat je het aan het flexen bent.
Terugbuigen geen probleem, remschijven zijn tot nader order nog altijd van staal (op een aantal uitzonderingen na zoals de alu"s van Stan Koziatek). Gewoon geduldig met kleine beetjes verbuigen. Ik gebruik er een Engelse sleutel voor. Remblokjes dienen als merkpunt.
-
Hmm niet echt je bent het metaal aan het koudverstevigen, dus in eerste instantie werkt dat versterkend (maar blijft niet duren).Dn Helle schreef: Je vermoeit het metaal omdat je het aan het flexen bent.
Als je schijfjes echt warm worden zijn ze terug spanningsarm btw.
Maar of je ze terug recht krijgt ... ik weet het niet maar hoeft ook helemaal niet binnen een tiende millimeter lijkt me (ik heb simpele deore schijfremmen en die blokjes duwen volgen mij zelfs maar langs een kant, maw een schijf is van redelijk taai materiaal gemaakt lijkt me)
euhm het perfecte gereedschap voor een schijf rechtplooien is een engelse sleutel... je zet em, erop dicht draaien, mooie hefboom
greetz
bettes

greetz
bettes