Fietsendrager (achterklep)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
StephanieVM
Fietsendrager (achterklep)

Bericht door StephanieVM » ma apr 25, 2016 11:56 am

Beste bikers,

sinds kort heb ik mijn eigen eerste autootje en ik dacht altijd "lekker achterin, blijft ie droog, wielen eruit en hup". Maar ik vind het stiekem toch allemaal wel een gedoe dus wil ik een fietsendrager een kans geven, maar mijn budget daarvoor is niet al te mega.

Ik heb een Suzuki Alto (oudje)
http://www.deautobeurs.nl/images_upload/thumbs/979.jpg

Nu ben ik dus opzoek naar een fietsendrager (minimaal 2 fietsen, maximaal 3) die goed op mijn achterklep zal passen. Iemand enige ervaring met een betaalbare, goede fietsendrager? Welke zijn makkelijk in gebruik? Wat vind jij de voordelen en nadelen van een fietsendrager?

Ik hoor het graag!

P.S. als iemand er nog eentje heeft liggen.. Hoor het ook graag!

Groet,
Stephanie

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma apr 25, 2016 12:37 pm

De thule dragers zijn erg goed en die zijn er volgens mij universeel of per auto merk verkrijgbaar.
Verder zijn er nog meer andere merken die klepdragers leveren.
Voordeel is dat je meer ruimte voor je gear of personen hebt en je vieze bikes niet in de auto hoeft.
Nadeel is vaak de montage die je elke keer moet doen en je verbruik zal stijgen.
Ik heb een trekhaak op de auto en daar plaats ik een drager op is iets simpeler maar de basis is hetzelfde.
What goes up must come down(hill)

mr_blue

Bericht door mr_blue » ma apr 25, 2016 9:48 pm

Ik heb er 1 van Thule gehad. De 9103.

Deze heb ik welgeteld 1 keer bevestigd, maar omdat de haken bij het bevestigen behoorlijk snel krassen in de lak maken heb ik hem meteeen weer verkocht. Oftewel als je zuinig bent op je auto(lak) zou ik het niet doen. Het zat overigens wel stevig vast, maar bevestigen vergte wat handigheid. Op de site van thule staat een fitguide waarop je kan zien of je de 9103 of 9104 nodig hebt.

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » di apr 26, 2016 8:07 am

Ik weet niet of er zoals op een trekhaak ook een max belasting is op een koffer?
Misschien ook wel iets om rekening mee te houden zodat je je auto niet sloopt
Heeft ronde wielen

Plaats reactie