Welk kettingblad..???

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pieterange
Welk kettingblad..???

Bericht door Pieterange » do nov 07, 2013 8:32 pm

Hallo allen,

Onlangs heb ik een gebruikte giant reign gekocht.
Bij aanschaf zat hier een 22T kettingblad op. Ik zou dit blad graag gaan vervangen voor een wat groter blad, echter zou ik graag wat input willen over het verschil in bruikbaarheid tussen verschillende maten tandbladen.
Ik wil de fiets gebruik m.n. voor all mountain werk en denk nu aan een 32T of 34T blad van bijv. race face.
Ik wil dus gaan rijden in een 1 x 9 configuratie( met een sram x9 achterderrailleur)
De ketting en cassette zijn al vernieuwd.

Wellicht is er ook iemand die kan aangeven welke merken echt degelijk zijn. Ik wil geen goedkope rommel op mijn fiets.

Ik hoor het graag!

joddi

Bericht door joddi » do nov 07, 2013 11:13 pm

Persoonlijk zou ik voor een 30t Raceface narrow/wide gaan. Ik rij nu met een 32t voor en een 11-36 en dit is lang niet altijd voldoende. dat je niet meer bij kan trappen in een afdaling vind ik minder vervelend dan een lange klim met een net te zwaar verzet omhoog rijden. Wel denk ik dat de keuze van een verzet heel persoonlijk is.

stennis

Bericht door stennis » do nov 07, 2013 11:35 pm

Wat voor cassette rij je ?
ik heb zelf 11-36 achter en 34t hope voor, hiermee is nog goed te klimmen .
Ik had voorheen 36 maar dan vond ik het net aan de zware kant, maar is nog net te doen.
Het is toch persoonlijke voorkeur denk ik, zoals joddi al zegt

lepluskoen

Bericht door lepluskoen » vr nov 08, 2013 9:19 am

kijk dit is mooie info! ik wou net hetzelfde gaan vragen!
Once you loose your bike halfway during the airphase, you know everything is going downhill really fast

Pieterange

Bericht door Pieterange » zo nov 10, 2013 12:30 pm

Hartelijk dank voor de info allen,

@ Stennis; ik rijd met een 11-32 casette, ik denk er sterk over om inderdaad een 34T race face blad te kopen.

Iemand nog tips waar ik 'm kan aanschaffen?

Plaats reactie