Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
willemjan - Berichten:24
Shimano Deore XT Shadow derailleurs
Bericht
door willemjan » di aug 27, 2013 11:30 am
Dag allemaal, ik heb een vraagje over derailleurs, specifiek de in de topic titel vermelde.
Binnenkort begin ik aan een wereldreis. Hiervoor ben ik, helaas op budget, op zoek naar onderdelen. Mijn oog is gevallen op een XT shadow derailleur, 9-speed. Ik rij 3x8 XT op een cargobike.
Nu zijn de reviews op mtbr.com zeer verschillend. Welke het precies is weet ik niet, maar ik vermoed de m772. Bij deze worden veel gebroken schakelkabels vermeld. Dat is niet zo prettig op reis.
Natuurlijk rijdt ik met een cargobike geen trails, dus het gebruik is wat anders. Mijn collega heeft een SLX shadow derailleur en is zeer enthousiast. Aangezien beide derailleurs dezelfde techniek gebruiken: hoe serieus moet ik die reviews bij mtbr nemen?
En wat zou de reden zijn voor de knappende kabels?
Alvast bedankt!
-
fbkona - Berichten:157
Bericht
door fbkona » di aug 27, 2013 9:05 pm
Je fietst 3x8 en kijkt naar een 9 speed derailleur ?
Kan me niet voorstellen dat een kabel knapt door een bepaald merk of model.
Eerder door de verkeerde route van de kabel.
Zou ik me niet druk om maken.
Intense Uzzi. R.I.P.
-
joddi - Berichten:298
Bericht
door joddi » di aug 27, 2013 9:10 pm
Mij ook niet echt bekend, sowieso zou ik 1 reserve binnenkabel meenemen, en mocht dat niet voldoende zijn kan je hem altijd met de stelschroefjes in een rijdbaar verzet zetten.
ps. waar gaat je reis heen/langs?