Merk identificeren (Racefiets stuur)

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Basabc
Merk identificeren (Racefiets stuur)

Bericht door Basabc » za mar 16, 2013 4:48 pm

Ik heb een oud volgens mij is het een Frans merk racestuur waarvan ik graag wil weten welk merk het is. Hier is een plaatje van de symbolen op het stuur. Misschien heeft iemand meer informatie over het merk?
Afbeelding

marten

Re: Merk identificeren (Racefiets stuur)

Bericht door marten » za mar 16, 2013 8:24 pm

Basabc schreef:Ik heb een oud volgens mij is het een Frans merk racestuur waarvan ik graag wil weten welk merk het is. Hier is een plaatje van de symbolen op het stuur. Misschien heeft iemand meer informatie over het merk?
Afbeelding
Staat er niks in de uiteinden gestanst? Staat er niks onder de klemming?
/Marten

Basabc

Bericht door Basabc » za mar 16, 2013 9:28 pm

Niks, dit is het enigste wat er op het stuur staat. Toevallig heeft het stuur van mijn stadsfiets die ook al een aantal jaartjes oud is precies dezelfde logo's op het stuur. Zelfs op de site van Velobase vind ik niks.. :(

marten

Bericht door marten » za mar 16, 2013 10:04 pm

Basabc schreef:Niks, dit is het enigste wat er op het stuur staat. Toevallig heeft het stuur van mijn stadsfiets die ook al een aantal jaartjes oud is precies dezelfde logo's op het stuur. Zelfs op de site van Velobase vind ik niks.. :(
Alle merken hadden toch echt hun naam er in staan, dit lijkt me dan een merkloos stuurtje. Maes sturen hebben een wereldbolletje, dan doen wij dat ook, dat soort werk. Fietsje aan de andere kant is makkelijker dan een wapenschild verzinnen, ook weer opgelost
/Marten

Basabc

Bericht door Basabc » za mar 16, 2013 10:42 pm

Het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik zat nog eventjes verder te zoeken en kwam dit plaatje tegen van Guidons Philippe van een Atax stuurtje.
Afbeelding
Het stuur komt van een Peugeot. Ik ga eens zoeken of er meerdere Peugeot fietsen zijn met dit soort logo's op hun stuur.

dale c

Bericht door dale c » zo mar 17, 2013 1:15 pm

Zag die Philippe ook al langskomen op eBay. Motobecane een optie? Google maar eens op cintre + motobecane. Hier inspiratie? http://velosvintage.over-blog.com/100-index.html
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee

Basabc

Bericht door Basabc » ma mar 18, 2013 11:02 am

Motobecane lijkt me sterkt, maar Philippe Guidon komt goed in de buurt.

bert
Contacteer:

Bericht door bert » ma mar 18, 2013 1:23 pm

Op het forum van Wielertoerist is een raadplaatjestopic. Wie weet kunnen ze je daar helpen.
Humps are for camels

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma mar 18, 2013 6:19 pm

Volgens mij had ik die wereldbol ook om mijn Alan staan. (Italmanubri/ITM?)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie