Xfusion achterdemper
Moderator:Beheerders
Beste mense,
ik heb een Da bomb fiets met een Xfusion demper erin. en ik twijfel aan de werking van de demper.
het is volgens mij een X-fusion o2, Maar wat ik doe met afstellen, het blijft vreemd rijden, zou het aan de demper liggen of misschien aan de geometrie van deze fiets?
wat ik vooral raar vind, is dat ik mn Sag afstel op mn gewicht, en dat lijkt dan even prima, maar als ik dan ga rijden wordt ht al snel minder.. zelfs als ik dan de lockout erop gooi, veert ie alsnog gewoon in.
ik heb volgens mij nog garanti op de demper, dus wil eigenlijk wetn of het aan de demper ligt.
hoor graag van jullie,
groetjes
ik heb een Da bomb fiets met een Xfusion demper erin. en ik twijfel aan de werking van de demper.
het is volgens mij een X-fusion o2, Maar wat ik doe met afstellen, het blijft vreemd rijden, zou het aan de demper liggen of misschien aan de geometrie van deze fiets?
wat ik vooral raar vind, is dat ik mn Sag afstel op mn gewicht, en dat lijkt dan even prima, maar als ik dan ga rijden wordt ht al snel minder.. zelfs als ik dan de lockout erop gooi, veert ie alsnog gewoon in.
ik heb volgens mij nog garanti op de demper, dus wil eigenlijk wetn of het aan de demper ligt.
hoor graag van jullie,
groetjes
Don't Shred your head, wear a helmet.
klinkt stom misschien maar heb je wel een pompje gebruikt om hem op jouw gewicht af te stellen? Deze demper werkt namelijk op lucht.
Zo ja, dan zijn waarschijnlijk de afdichtingen aan de binnenkant niet meer goed waardoor er lucht ontsnapt en dienen deze vervangen te worden d.m.v. een service beurt. Hiervoor kan je terecht bij je LBS
Zo ja, dan zijn waarschijnlijk de afdichtingen aan de binnenkant niet meer goed waardoor er lucht ontsnapt en dienen deze vervangen te worden d.m.v. een service beurt. Hiervoor kan je terecht bij je LBS
waarschijnlijk veel....Taugo schreef:hey mrblue!
ik heb idd een pompje daarvoor, en dat klinkt op zich logish wat je zegt. maar aangezien ik garantie heb, stuur ik hem lekker terug. kijken of ze dat oplossen,
wat kost een servicebeurt bij LBS?
de meeste winkels servicen demper niet zelf maar sturen ze op.
dus als ik jou was gewoon terugsturen voor garantie

Wat Smittie zegt inderdaad. Als hij nog garantie heeft gewoon opsturen of contact opnemen met x-fusion zelf. LBS betekend overigens local bike shopTaugo schreef:hey mrblue!
ik heb idd een pompje daarvoor, en dat klinkt op zich logish wat je zegt. maar aangezien ik garantie heb, stuur ik hem lekker terug. kijken of ze dat oplossen,
wat kost een servicebeurt bij LBS?
dit is de distributeur van X-fusion in nederland
Netherlands
VD Sport importBoterwijksestraat 11
5688 HX Oirschot
The Netherlands
tel: +31 (0) 629321900
http://www.xfusionshox.com/distributors ... nters.html
Netherlands
VD Sport importBoterwijksestraat 11
5688 HX Oirschot
The Netherlands
tel: +31 (0) 629321900
http://www.xfusionshox.com/distributors ... nters.html
nog even een vraag erachteraan..
als ik met deze demper ga rijden voel ik elke keer als hij terug veert een tik.. alsof hij te kort is voor mn frame.dat ie dan op z'n eind komt. Vervelend natuurlijk,
ik heb nu een 200mm shock erin zitten, 1 slag groter misschien de oplossing?
en misschien een coil spring, als ik tog bezig ga..
als ik met deze demper ga rijden voel ik elke keer als hij terug veert een tik.. alsof hij te kort is voor mn frame.dat ie dan op z'n eind komt. Vervelend natuurlijk,
Don't Shred your head, wear a helmet.
- cHoc
Als hij pas bij het terug veren een tik geeft is hij niet te kort. en als hij op zijn eind komt zou je het ook wel horen.Taugo schreef:nog even een vraag erachteraan..
Hoe hoog heb je de druk in de demper, en hoeveel weeg je?
En de demper een slag groter is niet beter, maar daarmee verkloot je de geometrie van je frame.
shoot me again, I ain't dead yet