Goede tip: Stel je fiets goed af!
Moderator:Beheerders
Ben net even bezig geweest met mn Fuel, Heb de barends afgesloopt, Rechter shifter schoongemaakt en de vering goed afgesteld, het is een totaal andere fiets nu, erg relaxed rijden nu, Heb de achterdemper harder gezet en heb de voorvork rebound+preload ingesteld, nu alleen compression nog.
Vind het wel grappig, want iedereen zal het zien als vanzelfsprekend maar hoevaak ik in de fietsenwinkel fietsen tegenkom die zo waardeloos afgesteld zijn dat ik me afvraag waarom ze dan zo'n dure fiets rijden.
Dingen als hele negatieve kamer leeg van een dual air vork, ketting tussen het achterwiel bij het lichtste verzet.....
Ook word er teweinig advies gegeven bij aanschaf op gebied van de vork goed instellen.
Dingen als hele negatieve kamer leeg van een dual air vork, ketting tussen het achterwiel bij het lichtste verzet.....
Ook word er teweinig advies gegeven bij aanschaf op gebied van de vork goed instellen.
Dit dus, besteed ff 10 minuten aan het afstellen van je vering en je hebt een compleet andere fiets.joddi schreef:Vind het wel grappig, want iedereen zal het zien als vanzelfsprekend maar hoevaak ik in de fietsenwinkel fietsen tegenkom die zo waardeloos afgesteld zijn dat ik me afvraag waarom ze dan zo'n dure fiets rijden.
Tip: verwijder ze en wen er aan dat je ze niet hebt!
En ga zitten in een klim.... Dat gaat echt beter.
En ga zitten in een klim.... Dat gaat echt beter.
www.trail-addicts.com the photo and video site!
Je kunt ook een fractie naar voren leunen. Voordeel is dan dat je sneller kunt reageren als je achterwiel grip verliest. En als je stilvalt in de klim kun je meteen bij de remmen.sherlock schreef:Je gewicht komt wat meer naar voren en mn handen staan lekkerder
Dat verklaart waarom je waarschijnlijk meestal niet rijdend boven komt! Zitten blijven als het moeilijk wordt!!!sherlock schreef:( for the record: ik klim heel veel staand)
-
Ho ho!! Dat heb ik nooit gezegd he. Ik geef de voorkeur aan staand klimmen. Dat ligt me gewoon lekkerder. Ik heb nooit gezegd dat ik niet bovenkomLars TB schreef: Dat verklaart waarom je waarschijnlijk meestal niet rijdend boven komt! Zitten blijven als het moeilijk wordt!!!

Juist,staand kun je meer kracht over brengen en is ook een goede techniek om de kortere klimmetjes te nemen zonder dat je dan al te licht terug schakelt maar je hartslag stijgt dan als een gek en het is lastiger om een goede grip op je achterwiel te behoudencyberhawk schreef:zittend klimmen![]()
(ik) je kan toch veel meer kracht zetten als je staat.?
Als je zittend klimt is je rendement hoger dan als je staand klimt,je kunt dan beter je hartslag onder controle houden waardoor je langer kunt klimmen. Ook kun je door je positie te kiezen op het zadel het middelpunt zoeken tussen voldoende grip op je achterwiel en toch voldoende druk op je voorwiel om te voorkomen dat dit op wipt waardoor je steiler kunt klimmen. zonder stil te vallen.
Ik gebruik beide manieren maar voor de langere of steile klimmen blijf ik zitten,natuurlijk hangt dit ook af van gewoonte,training en de bike waar je mee rijd
ps: die FR bak waar je het over hebt dient ook helemaal niet om te klimmen toch??

En om terug te komen op de bar ends... Ik vind wel dat ze een plaats hebben op een xc bike. Soms is het leuk dat je je handen in een andere positie kunt houden,vooral tijdens het klimmen maar beter klimmen doe ik er niet van

- de lachende derde
- Contacteer:
Is privaat domein dus al zouden ze het gebruik van lidwoorden willen verbieden dan hebben ze daar alle recht toe.cyberhawk schreef:je hebt recht van spreken .. maar ook weer niet !Wasmachineman NL schreef:Jongens, ga is iemand anders z'n topic verkloten?!
free speech..![]()
jij maakt een topic aan in openbaar domijn GFY
- cyberhawk
- Contacteer:
vmbo koekie..de lachende derde schreef:Is privaat domein dus al zouden ze het gebruik van lidwoorden willen verbieden dan hebben ze daar alle recht toe.cyberhawk schreef:je hebt recht van spreken .. maar ook weer niet !Wasmachineman NL schreef:Jongens, ga is iemand anders z'n topic verkloten?!
free speech..![]()
jij maakt een topic aan in openbaar domijn GFY

luistert... internet is openbaar..ofwel public domain.. tis pas privaat als er een hek om staat of een wachtwoord nodig is..
als iedereen mag posten , mag ook iedereen alles zeggen.
of het nou op prijs wordt gesteld is een 2de..

- de lachende derde
- Contacteer:
Universiteit. En lees dit er eens op na.cyberhawk schreef:vmbo koekie..de lachende derde schreef:Is privaat domein dus al zouden ze het gebruik van lidwoorden willen verbieden dan hebben ze daar alle recht toe.cyberhawk schreef: je hebt recht van spreken .. maar ook weer niet !
free speech..![]()
jij maakt een topic aan in openbaar domijn GFY![]()
luistert... internet is openbaar..ofwel public domain.. tis pas privaat als er een hek om staat of een wachtwoord nodig is..
als iedereen mag posten , mag ook iedereen alles zeggen.
of het nou op prijs wordt gesteld is een 2de..
http://www.iusmentis.com/meningsuiting/ ... mans-site/