cane creek double barrel air

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
vrx
cane creek double barrel air

Bericht door vrx » za okt 27, 2012 11:00 am

wie rijd ermee? hoe zijn jou bevindingen, en is ie een beetje af te stellen.
Zou die goed passen in mijn Intense Uzzi 2010? voor all-mountain/enduro gebruik
alsmede wat lokale xc paadjes
HYDRATE OR DIE!!

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » zo okt 28, 2012 12:28 pm

rij sinds begin van het seizoen ermee,en moet zeggen echt top. Met het instellen ben je wel een halve tot hele dag bezig op de baan,maar dan heb je ook wat. Sreekt super aan,en werkt alles super weg. heeft geen probleem met hitte op langere afdalingen. Hoe hij in jou uzzi werkt kan ik je niet zeggen,en in allmountain bereik heb ik ook geen idee. ik heb hem alleen in Downhill gebruikt.

groten Bastian.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » zo okt 28, 2012 2:48 pm

Ik heb hem in mijn Helius die ik gebruik voor Enduro t/m Bikepark aan toe.
Afstellen is heel goed te doen, goed de instructies lezen is het halve werk.
De Helius heeft wel de eigenschap dat de zgn.ramp-up van de curve op het einde behoorlijk oploopt.
Dat wilt zeggen dat de fiets op het einde van de veerweg snel stugger wordt.
Deze eigenschap hebben meerdere veersysteem.
Dat is dus een probleem voor de CCDB air.
De curve van de demper is ook sterk oplopend.Behoorlijk progressief dus, in combinatie met de Helius.Té naar mijn zin.....
Dit schijnt te komen door de twin tubes waardoorheen de lucht van de outer naar de inner can moet.Deze zou voor sommige fietsen te klein zijn.
Resultaat:er blijft ongeveer 7 à 8 mm veerweg op de shaft ongebruikt.
Ook met minimale luchtdruk erin.
Kan zijn dat ik het ergens verkeerd formuleer, maar mijn technisch Engels kan beter.
Zo heb ik het in elk geval begrepen.....
Dit probleem is inmiddels onderkent door Cane Creek en na wat heen en weer gemail met hen wordt dit probleem kostenloos opgelost d.m.v een zogenaamde "high volume/high flow" inner air can te monteren.
Mijn demper is inmiddels op de terugweg en ik verwacht hem deze week in huis te hebben met de nieuwe air can erin.
Dat meer mensen dit probleem hebben ofwel hadden is wel duidelijk gezien het vragenuurtje dat Pinkbike organiseerde voor de DB en DBa bezitters.
Het is een heel topic geworden op PB maar daar kan je dus meer info vinden.
Behalve de mate van progressief wezen ben ik zeer tevreden over deze demper en ik ben zeer benieuwd naar hoe hij nu is.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Lars TB

Bericht door Lars TB » zo okt 28, 2012 4:50 pm

Over die progessie van de demper in combinatie met diverse veersystemen had ik op de Eurobike een heel gesprek bij CC. Maar na een half uur had ik nog steeds geen antwoord. Goed dat er dus wel aan gewerkt wordt!

Ik heb alleen maar enkele losse ritjes op diverse fietsen ervaring. Maar genoeg om te weten dat je de zeer goede demper ook geheel verkeerd kunt afstellen... . Inderdaad goed inlezen en via site van CC de basis goed instellen!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di apr 09, 2013 1:39 pm

Mail gehad van CC met de vraag of het probleem na installatie van het nieuwe binnenwerk helemaal weg was.....
Merkbaar beter is het wel moet ik zeggen, maar een mm. of 4 veerweg mis ik nog altijd......
Nu dus aan het wachten op hun nieuwe oplossing:
De XV aircan.
Ik verwacht hem begin mei op de mat.
Wordt vervolgd dus......

http://www.vitalmtb.com/product/feature ... r-Cans,156
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Plaats reactie