Hope V4
Moderator:Beheerders
gaaaaave klauwen, maar die tech hendels mogen ze houden
die standaard hendels voelen aan als v-brakes van een veldrij-fiets, tot straitline eens hun eigen gaan maken zweer ik bij de oudere serie's.
overigens heeft Chmod wel een punt, als er niet meer druk gegenereerd word in de hendels zal de uiteindelijke kracht nagenoeg gelijk zijn. (veel druk op 2 pistons of de helft op 4). dit maakt een best verschil in het "gevoel" van een rem, goed te doseren of aan/ uit.

overigens heeft Chmod wel een punt, als er niet meer druk gegenereerd word in de hendels zal de uiteindelijke kracht nagenoeg gelijk zijn. (veel druk op 2 pistons of de helft op 4). dit maakt een best verschil in het "gevoel" van een rem, goed te doseren of aan/ uit.
Stel dat zuigeroppervlak gelijk is en remblokje groter? Dan heb je bij gelijke handkracht in ieder geval meer remblok op de schijf staan. Overigens zou de remklauw stijver zijn, dus je kunt de kracht beter op de schijf kwijt en het geeft nog een betere dosering.
Nadeel vind ik vooral dat de schijf kleiner is geworden. Voordeel is minder gewicht, nadeel is dat de hitte sneller opbouwd. Maar goed, de geventileerde V2 was toch mega overkill, dus ik vermoed dat de V4 weer een stap vooruit is.
Nadeel vind ik vooral dat de schijf kleiner is geworden. Voordeel is minder gewicht, nadeel is dat de hitte sneller opbouwd. Maar goed, de geventileerde V2 was toch mega overkill, dus ik vermoed dat de V4 weer een stap vooruit is.
- cyberhawk
- Contacteer:
een pak lichter valt mee..
maar niemand meld hier t feit van volume.. meer olie.. meer hitte afvoer..
minder olie meer druk opbouw..
is dit een race rem voor een paar runs.. of een langwerkende rem..
ik heb ze gezien in huez.. de zuiders zijn ook iets anders dan die van de tech X4 naar wat ik had gelezen..
ik ben blij met mn v2's .. dus mij gaan ze voorbij..
maar niemand meld hier t feit van volume.. meer olie.. meer hitte afvoer..
minder olie meer druk opbouw..
is dit een race rem voor een paar runs.. of een langwerkende rem..
ik heb ze gezien in huez.. de zuiders zijn ook iets anders dan die van de tech X4 naar wat ik had gelezen..
ik ben blij met mn v2's .. dus mij gaan ze voorbij..