Hope V4

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
vrx
Hope V4

Bericht door vrx » ma sep 10, 2012 3:54 pm

HYDRATE OR DIE!!

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma sep 10, 2012 4:43 pm

V4 wordt hun nieuwste top DH anker voor 2013 die 18% meer remkracht zal leveren dan de V2 die zal verdwijnen,cooling vinnen op de remblokken om betere hitte af te voeren(zoals Shimano).
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Chmod

Bericht door Chmod » ma sep 10, 2012 5:58 pm

zou het totaal zuigervolume groter zijn dan die van de V2? Kwestie dat ze blijkbaar dezelfde hendel gebruiken.

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma sep 10, 2012 6:11 pm

gaaaaave klauwen, maar die tech hendels mogen ze houden :ban: die standaard hendels voelen aan als v-brakes van een veldrij-fiets, tot straitline eens hun eigen gaan maken zweer ik bij de oudere serie's.

overigens heeft Chmod wel een punt, als er niet meer druk gegenereerd word in de hendels zal de uiteindelijke kracht nagenoeg gelijk zijn. (veel druk op 2 pistons of de helft op 4). dit maakt een best verschil in het "gevoel" van een rem, goed te doseren of aan/ uit.

vrx

Bericht door vrx » ma sep 10, 2012 6:15 pm

ben benieuwd wie van hier de eerste review aan ons kan geven
heb net een V2 voorrem besteld, misschien had ik een paar maandjes moeten wachten :cry:
Die V2 zal in ieder geval wat beter/krachtiger moeten remmen als een M4 8)
HYDRATE OR DIE!!

Lars TB

Bericht door Lars TB » ma sep 10, 2012 6:43 pm

Stel dat zuigeroppervlak gelijk is en remblokje groter? Dan heb je bij gelijke handkracht in ieder geval meer remblok op de schijf staan. Overigens zou de remklauw stijver zijn, dus je kunt de kracht beter op de schijf kwijt en het geeft nog een betere dosering.

Nadeel vind ik vooral dat de schijf kleiner is geworden. Voordeel is minder gewicht, nadeel is dat de hitte sneller opbouwd. Maar goed, de geventileerde V2 was toch mega overkill, dus ik vermoed dat de V4 weer een stap vooruit is.

pieterp

Bericht door pieterp » ma sep 10, 2012 8:11 pm

Als het verschil tussen een M4 en een X2 een referentie is dan komt het wel goed. Daar werkt het ook met dezelfde hendel ondanks meer zuiger volume in de M4.

V4 komt ook met geventileerde schijven maar wel een pak lichter dan die van de V2.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma sep 10, 2012 9:09 pm

een pak lichter valt mee..

maar niemand meld hier t feit van volume.. meer olie.. meer hitte afvoer..
minder olie meer druk opbouw..

is dit een race rem voor een paar runs.. of een langwerkende rem..

ik heb ze gezien in huez.. de zuiders zijn ook iets anders dan die van de tech X4 naar wat ik had gelezen..

ik ben blij met mn v2's .. dus mij gaan ze voorbij.. :arms:

Plaats reactie