Hope of White Industries naven

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Leonneke
Contacteer:
Hope of White Industries naven

Bericht door Leonneke » do aug 16, 2012 11:03 pm

Hoi;

Ik ben nog niet echt enorm thuis in de wereld van naven. Het is mijn bedoeling 29-er wielen te laten bouwen door Forcewheelz. Ik wil een sterke en duurzame velg. Ik weeg meestal tussen de 90 - 95 kilo.

De naven van White Industries trokken mijn aandacht. Die schijnen een beetje de bouwkwaliteit van Chris King te hebben. Maar vooral de looks vind ik fantastisch.

De Hope naven trokken mijn aandacht ook. Vooral ook door dat geweldige geluid van de achternaaf.

Ik zou graag wat 'ervaringen' van mensen willen lezen die met 1 van beide merken rijden.
Is de kwaliteit van beide merken een beetje gelijk. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar het type 'niet kapot te krijgen'. Zit ik dan goed ?
Greetz Leonneke

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » zo aug 19, 2012 10:26 am

Hope vind ik erg goed, vooral omdat deze ook nog betaalbaar zijn en makkelijk te servicen.
De White naven heb ik geen ervaring mee.
Als het wat meer mag kosten èn hufterproof overweeg dan ook eens Phil Wood naven.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Leonneke
Contacteer:

Bericht door Leonneke » zo aug 19, 2012 12:49 pm

illuminatastigmata schreef: Als het wat meer mag kosten èn hufterproof overweeg dan ook eens Phil Wood naven.
Die was ik nog niet tegengekomen. Thanks for the tip.

Best een behoorlijke puzzel, de juiste onderdelen vinden.
Er is echt een enorm groot aanbod. Maar okay, dat vind ik eigenlijk het leukste deel van het 'bouwen' van een fiets.
Greetz Leonneke

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » zo aug 19, 2012 4:41 pm

Ik zou ook even naar DT naven kijken; heel robuust en erg makkelijk (zelf) te onderhouden maar ze maken wel minder herrie dan Hopes.

Hope heb ik zelf gehad (Pro II SS) maar daar ben ik minder over te spreken, vrij veel weerstand in het freewheel vergeleken met andere merken en op een gegeven moment kreeg ik ook speling. Is wel persoonlijke ervaring, anderen zweren er juist bij en dat maakt dit soort keuzes altijd een beetje lastig.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Leonneke
Contacteer:

Bericht door Leonneke » zo aug 19, 2012 5:25 pm

de lachende derde schreef:Hope heb ik zelf gehad (Pro II SS) maar daar ben ik minder over te spreken.....
Inderdaad heel lastig, hoewel ik meerdere ervaringen ben tegengekomen van Hope die minder positief zijn.

Aangezien het mij vooral ga om de duurzaamheid lijkt White Industries voorlopig de beste keuze. Weliswaar wat zwaarder, maar dat heeft dan ook z'n redenen.

Ik laat m'n wielen in elk geval bouwen bij Force Wheelz en zal zeker ook rekening houden met het advies van Ryk ( de bouwer ).

Ook DT Swiss neem ik mee in mijn keuzemenu.
Greetz Leonneke

Plaats reactie