zingende remmen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Remmes
zingende remmen

Bericht door Remmes » zo jul 08, 2012 4:47 pm

heb laatst via DP een Santa Cruz Heckler gekocht
prachhtig fietsie, fiets heerlijk, niks mis mee

echter bij het bochtenwerk "zingen"de remmen, noem ik het maar
ze lopen niet tegen de brakepads aan want das een heel ander geluid, maar het is net of ze tegen de behuizing van de remmen aanlopen, ik heb het idee omdat de achterbrug in de bochten wat mee flexed

iemand een idee of dat normaal is, of dat ik er wat aan kan doen
Zijn overigens Hayes Nine remmen met voor 200 mm disc en achter 160 mm disc

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remmes op ma jul 09, 2012 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars TB

Bericht door Lars TB » ma jul 09, 2012 9:33 pm

Denk dat je juist zit met je vermoeden dat het uit de flex van je frame komt. Probeer eens 180mm te monteren en kijk of het beter wordt.

Remmes

Bericht door Remmes » ma jul 09, 2012 9:38 pm

kleine correctie, heb me vergist
voor is 200 mm, achter is het 160 mm disc

zou het kunnen dat 1 van de 2 brakepads meer versleten is dan de andere, want ze lopen niet aan, maar de disc loopt niet in het midden van de behuizing

marten

Bericht door marten » ma jul 09, 2012 10:01 pm

Remmes schreef:kleine correctie, heb me vergist
voor is 200 mm, achter is het 160 mm disc

zou het kunnen dat 1 van de 2 brakepads meer versleten is dan de andere, want ze lopen niet aan, maar de disc loopt niet in het midden van de behuizing
met een hydraulische zuiger links en rechts kan het ook gewoon zijn dat de zuigers niet evenveel uitsteken. Probeer de klauw een stukje op te schuiven
/Marten

Remmes

Bericht door Remmes » ma jul 09, 2012 10:18 pm

Morgen na het werk eens naar kijken, bedankt voor de tip

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » di jul 10, 2012 8:47 am

zitten de veertjes wel tussen de blokken? als die er niet zitten kunnen de blokken heel zahct tegen de schijf gana lopen wat het zingen kan geven.
Ijzeren paarden eten geen haver....

Remmes

Bericht door Remmes » zo jul 15, 2012 6:13 pm

marten schreef: met een hydraulische zuiger links en rechts kan het ook gewoon zijn dat de zuigers niet evenveel uitsteken. Probeer de klauw een stukje op te schuiven
zojuist even bekeken, wiel eruit gehaald, brake van het frame geschroefd zodat ik het beter kon zien.
de zuigers blijken goed te zitten, en ze gaan ook niet stroef, en zitten ook net vast (gelukkig maar)

de remblokjes zelf zijn ook allebei evenredig afgesleten, waardoor ik aan kan nemen dat allebei de zuigers ook evengoed werken

de remschijf zit niet precies in het midden van de rem
heb geprobeerd met 2 vulringetjes (van 0,1 en 0,2 mm) tussen het frame en de brake te doen maar dan krijg ik de rem niet meer afgesteld

nu heb ik met een lichte vijl ietwat van de behuizing geschuurd., probleem opgelost :)

Remmes

Bericht door Remmes » zo jul 15, 2012 6:14 pm

Hotsnail schreef:zitten de veertjes wel tussen de blokken? als die er niet zitten kunnen de blokken heel zahct tegen de schijf gana lopen wat het zingen kan geven.
het probleem was dan ook niet dat de remmen zelf aanliepen, maar de remschijf kwam tegen de behuizing van de rem aan

Plaats reactie