Ik ben op zoek naar een totem maar ben er nog niet helemaal uit welke. Ik neig naar de coil omdat ik er ook DH mee ga rijden. Voornamelijk tracks vergelijkbaar met winterberg. Geen kilometers lange rock sections dus. Ik heb Wat betreft de vork een paar vragen en ik hoop dat iemand me kan helpen. Wat ik zelf al heb uitgezocht op internet:
-Seals van modellen voor 2010 zijn bagger
-2-step versie van voor 2010 is bagger
-Vanaf 2010 nieuwe dempersystemen
Mijn vragen zijn:
-is de coil de beste keuze?
-Is het probleem van de seals ondertussen opgelost?
-Wat is het verschil tussen de 2010 en b.v. 2008 coil?
-Is de 2-step nog steeds bagger?
-Is de solo air ook geschikt voor DH met name wat betreft de 'small bump sensitivity'?
Alvast bedankt
RS Totem hulp
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Geen Totem gemonteerd maar een Lyric.
De 170mm R2C nogwat SolaAir versie met MisionControl DH
Ik ging voor een lager gewicht t.o.v.de coil.
Moet zeggen....nog geen minuut spijt van gehad.
Ferme Libert is ZALIG met dit vorkje.
Ook in Morzine prima geen klachten.
Goed....het is geen Boxxer....
Een 2step of U-turn functie gebruikte ik eigenlijk NOOIT.
Je gaat voor een klim echt niet je vork omlaag draaien...(ik niet tenminste....dan maar wat meer duwen op die pedalen
)
Maar om terug te komen op een deel van je vraag....Solo Air Mission Control is superrrrr!!!
De 170mm R2C nogwat SolaAir versie met MisionControl DH
Ik ging voor een lager gewicht t.o.v.de coil.
Moet zeggen....nog geen minuut spijt van gehad.
Ferme Libert is ZALIG met dit vorkje.
Ook in Morzine prima geen klachten.
Goed....het is geen Boxxer....
Een 2step of U-turn functie gebruikte ik eigenlijk NOOIT.
Je gaat voor een klim echt niet je vork omlaag draaien...(ik niet tenminste....dan maar wat meer duwen op die pedalen

Maar om terug te komen op een deel van je vraag....Solo Air Mission Control is superrrrr!!!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Ik rijd met een 1-1/8", zwarte. Denk dat dat een 2009 is.
Zeer blij van, iets zwaarder dan mijn Fox 36 natuurlijk, maar minstens even soepel. Echt mooi in te stellen met de juiste veer.
De mission control of hoe heet het -ik kan er de demping mee locken- gebruik ik ook amper, en dat doe je best ook niet te veel, aangezien het een breekbaar systeem is op een ruig voorwerp. De keren dat ik het wel gebruik is in de overgangstukken tussen Les Gets en Morzine bijvoobeeld, waar het wat bergop gaat op asfalt. Of als ik eens naar de bakker rij
Voor winterberg is een air natuurlijk te overwegen, maar ik ben toch blij de 'eenvoud' en sterkte van een coil te hebben waneer ik in de grote bergen ga rijden.
sucecs met de keuze
Zeer blij van, iets zwaarder dan mijn Fox 36 natuurlijk, maar minstens even soepel. Echt mooi in te stellen met de juiste veer.
De mission control of hoe heet het -ik kan er de demping mee locken- gebruik ik ook amper, en dat doe je best ook niet te veel, aangezien het een breekbaar systeem is op een ruig voorwerp. De keren dat ik het wel gebruik is in de overgangstukken tussen Les Gets en Morzine bijvoobeeld, waar het wat bergop gaat op asfalt. Of als ik eens naar de bakker rij

Voor winterberg is een air natuurlijk te overwegen, maar ik ben toch blij de 'eenvoud' en sterkte van een coil te hebben waneer ik in de grote bergen ga rijden.
sucecs met de keuze
yep.