RS Ario RLR

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
baquelappe
RS Ario RLR

Bericht door baquelappe » wo okt 26, 2011 4:23 pm

Heren,

ik heb voor weinig een gloednieuwe RS Ario RLR op de kop kunnen tikken,
echter heb ik totaal geen behoefte aan het poplock systeem. Nog een kabel, nog een hendel, stuur is met 2 shifters en 2 remmen al vol genoeg. Heb liever de lockout direct op de demper zelf.

Is dit mogelijk?

Internet afgezocht, RS website, de search hier, niets over te vinden helaas.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo okt 26, 2011 4:26 pm

Lijkt me een kwestie het blauwe kabelmontagestuk vervangen door een hendeltje zoals op deze, moet wel los te bestellen zijn:

Afbeelding

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo okt 26, 2011 4:33 pm

Part no. 11.4309.275.000

baquelappe

Bericht door baquelappe » wo okt 26, 2011 4:43 pm

Dat dacht ik oek, punt is alleen dat als ik het complete poplock systeem van de demper afhaal, daar met de hand aan draai (zonder de veer dus), de demper niet in unlocked positie blijft staan, schiet weer terug.

De kabel van het poplock systeem houdt de demper in unlock, zonder kabel spanning schiet deze weer terug naar locked.

EDIT: De spare part PDF op de RS website nog eens bestudeerd, het is helaas niet mogelijk. De RLR lockout heeft geen vergrendeling in de demper. Er moet kabelspanning zijn om de demper unlocked te houden.

De Ario met lockout-switch op de demper zelf heeft een ander lockout systeem, met interne vergrendeling. Helaas voor mij dus. :)

cHoc

Bericht door cHoc » ma okt 31, 2011 1:31 pm

Dat kan wel, want je hebt als het goed is deze demper?

Afbeelding

Dan kun je met een klein stukje rem/derr kabel met het tonnetje in de kabeleindstuk van de demper, en dan de kabel vastschroeven met het inbusje in de blauwe lock-out hendel zodat de lockout open blijft staan.

Afbeelding
shoot me again, I ain't dead yet

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma okt 31, 2011 4:05 pm

en hoe zet je m dan weer uit ? 8)

denk dit.. 2-3 cm breed binne band eromheen zetten .. race fiets diameter.. ?
dat zou voldoende weerstand moeten geven om de hendel in de positie te laten staan die je wilt ? :arms:

cHoc

Bericht door cHoc » ma okt 31, 2011 9:36 pm

Als je hem alsnog wel eens aan en uit wilt zetten kun je ook als je niet een dikke zadelpen hebt, bv 27,2mm, de hendel gewoon achter onder het zadel aan de zadelpen vastmaken.
shoot me again, I ain't dead yet

baquelappe

Bericht door baquelappe » di nov 01, 2011 9:48 pm

cHoc schreef:Als je hem alsnog wel eens aan en uit wilt zetten kun je ook als je niet een dikke zadelpen hebt, bv 27,2mm, de hendel gewoon achter onder het zadel aan de zadelpen vastmaken.
Neen, helaas heb ik een zadelpen maatje 32,nogwat. Ik heb de poplock gewoon gemonteerd en ondertussen aan het kijken naar een andere dempert. Een lockout is vrij zinloos in een NRS frame omdat ie zich erg netjes houdt als fully zijnde. Nu hebben 9 van de 10 dempers toch een lockout, maar om dat nu helemaal naar het stuur toe te halen vind ik wat overdreven.

@ cHoc, een kabeltje spannen om hem unlocked te houden is idd een leuke tijdelijke oplossing, vandeweek eens kijken of dat wil werken. Bedankt voor de tip :) iig weer een kabel minder naar het stuur.

Qprs

Bericht door Qprs » wo nov 02, 2011 10:48 am

baquelappe schreef:@ cHoc, een kabeltje spannen om hem unlocked te houden is idd een leuke tijdelijke oplossing, vandeweek eens kijken of dat wil werken. Bedankt voor de tip :) iig weer een kabel minder naar het stuur.
Ik had hetzelfde probleem met een Ario demper, en deze oplossing werkt prima.

Afbeelding :|

mimarron

Ario RLR

Bericht door mimarron » do mar 08, 2012 11:34 am

ik heb een RockShox ARio RL en wil wel graag een remote op mn stuur
Wellicht kunnen we er samen uit komen om evt een ruil te doen

Of iemand anders ?
is een 2012 ARio RL die ik heb in mijn Trek EX5

hoor t graag

Plaats reactie