zadelpen maat Giant 30,8 of 30,9?
Moderator:Beheerders
Ik heb een giant VT uit 2005 waar een zadelpen van 27,2 met shim in zit, Sowieso bevalt dit niet i.v.m. gekraak van deze combi.
Nu wil ik er graag een andere zadelpen in zetten maar twijfel nu of ik 30,8 of 30,9 moet kan nemen. Als ik het WWW moet geloven gebruikte giant vroeger 30,8 als maat en ondertussen ook 30,9 zoals zoveel andere merken.
Gezien de ruimere keuze bij 30,9 pennen gaat mijn voorkeur hier naar uit maar ik wil weten of 30,9 zou passen.
Dit zou gelijk een mogelijkheid geven voor een dropper seartpost.
Iemand ervaring met deze kwestie?
Nu wil ik er graag een andere zadelpen in zetten maar twijfel nu of ik 30,8 of 30,9 moet kan nemen. Als ik het WWW moet geloven gebruikte giant vroeger 30,8 als maat en ondertussen ook 30,9 zoals zoveel andere merken.
Gezien de ruimere keuze bij 30,9 pennen gaat mijn voorkeur hier naar uit maar ik wil weten of 30,9 zou passen.
Dit zou gelijk een mogelijkheid geven voor een dropper seartpost.
Iemand ervaring met deze kwestie?
-
Bedankt, misschien was mijn vraagstelling niet helemaal duidelijk. 30,8 past zeker weten want dit heb ik al met een pen uit een ander frame kunnen testen.
Ik zou alleen zo graag willen weten of 30,9 ook zou passen/werken zodat ik wat meer keus heb in de wat meer high-end zadelpennen of t.z.t een rock shox reverb o.i.d.
Het zou een beetje jammer zijn als ik iets bestel wat uiteindelijk niet past...
thnx!
Ik zou alleen zo graag willen weten of 30,9 ook zou passen/werken zodat ik wat meer keus heb in de wat meer high-end zadelpennen of t.z.t een rock shox reverb o.i.d.
Het zou een beetje jammer zijn als ik iets bestel wat uiteindelijk niet past...
thnx!
-
Ok. Als die 30,8 er heel makkelijk in gaat (er vanzelf inzakt als het ware) zou je de 0,1 mm wel moeten kunnen hebben, maar als de 30,8 mm al weerstand heeft zou ik er niet aan beginnen, voordat je het weet negeer je de eerste drie van de 4 gouden regels over zadelpennen van Sheldon Brown en dat wil je niet.

Sheldon Brown schreef:2.The three rules of hammering seatposts:
I.Never install a seatpost with a hammer.
II.Never, never install a seatpost with a hammer.
III.Never, never, EVER install a seatpost with a hammer!