Lichtere wielen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
retep52
Lichtere wielen

Bericht door retep52 » di apr 26, 2011 8:03 am

Ik rij sinds vorig jaar september met veel plezier op m'n SJ 29 HT, maar denk er over te investeren in lichtere wielen (geloof dat m'n huidige wielen rond de 1850 gram wegen)... Zijn er mensen die ervaring hebben met/iets kunnen zeggen over het effect van lichtere wielen? Krijg ik een compleet andere fiets terug? Snap best dat je, ook met lichte wielen, gewoon moet blijven trappen, maar kan me niet zo'n goede voorstelling maken wat lichte wielen nou voor effect hebben...

Tenks!

Peet
Gewoon knallen!

marten

Re: Lichtere wielen

Bericht door marten » di apr 26, 2011 8:25 am

retep52 schreef:Ik rij sinds vorig jaar september met veel plezier op m'n SJ 29 HT, maar denk er over te investeren in lichtere wielen (geloof dat m'n huidige wielen rond de 1850 gram wegen)... Zijn er mensen die ervaring hebben met/iets kunnen zeggen over het effect van lichtere wielen? Krijg ik een compleet andere fiets terug? Snap best dat je, ook met lichte wielen, gewoon moet blijven trappen, maar kan me niet zo'n goede voorstelling maken wat lichte wielen nou voor effect hebben...

Tenks!

Peet
Heb je je banden al op gewicht geoptimaliseerd, daar valt meer te halen
/Marten

retep52

Bericht door retep52 » di apr 26, 2011 8:39 am

@marten: Is nog niet gebeurd (rij nu op standaard S-Works Fast Trak LK 29x2.0" banden met innertubes Ultralight presta valve), is daar nog zoveel op te halen? De banden voldoen op zich wel ontzettend goed qua grip en allround gebruik... Maar als er misschien 200 gr. te winnen is per wiel hou ik me van harte aanbevolen!
Gewoon knallen!

Lars TB

Bericht door Lars TB » di apr 26, 2011 5:37 pm