velg met en zonder eyelets, verschil?
Moderator:Beheerders
Mavic heeft eigenlijk altijd eyelets in hun velgen.
Velocity eigenlijk nooit
Hebben eyelets een toegevoegde waarde?
Velocity eigenlijk nooit
Hebben eyelets een toegevoegde waarde?
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
NoTubes is ook zonder.........
De meningen zijn hierover nogal verdeeld.
De voorstanders van geen eyelets zeggen in elk geval.....
Kleiner gat,meer materiaal>dus sterker.
Kan ik me wel in vinden eerlijk gezegd,al heb ik het niet aangedurfd om mijn DH fiets te voorzien van Flow velgen.
De onderweg Helius(170mm)weer wel........
De meningen zijn hierover nogal verdeeld.
De voorstanders van geen eyelets zeggen in elk geval.....
Kleiner gat,meer materiaal>dus sterker.
Kan ik me wel in vinden eerlijk gezegd,al heb ik het niet aangedurfd om mijn DH fiets te voorzien van Flow velgen.
De onderweg Helius(170mm)weer wel........
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
- Berichten:486
- Lid geworden op:di nov 02, 2010 11:12 am
- Locatie:Waalre
Dit is eigenlijk een versteviging om ervoor te zorgen dat de nipples niet uit de velg breken.
Velgen die niet gebust zijn, zijn vaal wel verstevigd. Maar dit heeft toch niet het zelfde effect.
In mijn ogen zijn velgen met eyelets steviger dan velgen zonder.
Heb al een aantal velgen gehad zonder eyelets waar de nipples gewoon uitgebroken zijn...
Velgen die niet gebust zijn, zijn vaal wel verstevigd. Maar dit heeft toch niet het zelfde effect.
In mijn ogen zijn velgen met eyelets steviger dan velgen zonder.
Heb al een aantal velgen gehad zonder eyelets waar de nipples gewoon uitgebroken zijn...
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
-
- Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
No Tubes ZTR FLow velgen scheuren ook HEEL veel bij de spaakgaten.......SITH schreef:Vroeger waren de velgen van mindere kwaliteit en gebeurde het uitscheuren nog wel eens maar tegenwoordig is het zelden meer het geval bij non eyelet velgen. maar als ik zou kiezen dan zou ik evengoed voor de eyelet velgen gaan omdat de druk toch beter word verdeeld.
bij een niet gebuste velg graven de nippels zich in, dus moet je dan losse ringetjes gebruiken
bij een diepe enkel gebuste velg is het ook een heel gehengel om de nippels er in te krijgen
bij een dubbel gebuste velg mik je de nippel in het gat en komt ie er altijd netjes uit
Fabrikanten slagen er in alle configuraties zo te ontwerpen dat ze stuk gaan, het tegenovergestelde komt gelukkig ook voor
bij een diepe enkel gebuste velg is het ook een heel gehengel om de nippels er in te krijgen
bij een dubbel gebuste velg mik je de nippel in het gat en komt ie er altijd netjes uit

Fabrikanten slagen er in alle configuraties zo te ontwerpen dat ze stuk gaan, het tegenovergestelde komt gelukkig ook voor

/Marten
Klopt heb de mijne ook precies gescheurt zoals jij het beschreefChristiaan schreef:No Tubes ZTR FLow velgen scheuren ook HEEL veel bij de spaakgaten.......SITH schreef:Vroeger waren de velgen van mindere kwaliteit en gebeurde het uitscheuren nog wel eens maar tegenwoordig is het zelden meer het geval bij non eyelet velgen. maar als ik zou kiezen dan zou ik evengoed voor de eyelet velgen gaan omdat de druk toch beter word verdeeld.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life