Hoe herken ik een gripshift (sram of shimano comp.)?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Paul Chris
Hoe herken ik een gripshift (sram of shimano comp.)?

Bericht door Paul Chris » wo mar 23, 2011 3:01 pm

Beste allen,

In mijn schuur heb ik een 3x7 speed flatbar cyclocrosser staan met buiscommandeurs. Nu vond ik in mijn onderdelenbak een setje 7 speed gripshifts die ik er op wil zetten, maar weet niet of ze shimano of sram compatible zijn. Als er al een nummer opstond is het nu weggesleten.

Is er een manier om er achter te komen of ze shimano compatible zijn? Proberen heb ik zelf al bedacht, maar ik hoop dat er een less obvious solution is 8)

Hierbij wat foto's voor de kenners. De shifters komen van een ouwe Giant Boulder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marten

Re: Hoe herken ik een gripshift (sram of shimano comp.)?

Bericht door marten » wo mar 23, 2011 3:19 pm

Paul Chris schreef:Beste allen,

In mijn schuur heb ik een 3x7 speed flatbar cyclocrosser staan met buiscommandeurs. Nu vond ik in mijn onderdelenbak een setje 7 speed gripshifts die ik er op wil zetten, maar weet niet of ze shimano of sram compatible zijn. Als er al een nummer opstond is het nu weggesleten.

Is er een manier om er achter te komen of ze shimano compatible zijn?
Stop er een kabel in en meet hoeveel mm de shifter eet van klik 1 naar klik 7.
Doe hetzelfde bij de andere shifter, dan zie je gauw genoeg of het op elkaar lijkt of dat er een 1:1 tussen zit
/Marten

Paul Chris

Bericht door Paul Chris » do mar 24, 2011 7:14 pm

goed idee, ik heb nog wel een shifter waarvan ik zeker weet dat-ie shim. comp is voor de referentie. Dank je!

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » do mar 24, 2011 10:10 pm

een shimano compatible gripshift heeft een type aanduiding met een naam
bv grip shift attack
een s-ram compatible gripshift heeft een type aanduiding met een letter en een cijfer
bv X-7

Erikje

Bericht door Erikje » do mar 24, 2011 10:40 pm

Ik zie toch duidelijk 201-70..... als je dit zoekt op Google dan zie je MRX (=Shimano comp.) voorbijkomen... 8)

Plaats reactie