Welke lichte 27.2 400mm zadelpen?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
GTLTS
Welke lichte 27.2 400mm zadelpen?

Bericht door GTLTS » zo feb 27, 2011 6:33 pm

In m'n enthousiasme heb ik een SDG Carbon Micro seatpost gekocht van 300mm. Die is sowieso te kort. Daarbij vind ik het IFly zadel te hard.

Ik ben dus op zoek naar een goede, lichte pen die een rijdergewicht van 85 kilo kan hebben en niet gelijk breekt bij wat AM-gebruik. Het idee is daarbij om m'n Gobi gewoon weer te gebruiken.

Het moet een 27.2 in 400mm zijn. Ik dacht zelf aan de Extralite UL2 XL. Geschikt? Of iets anders zoeken?

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma feb 28, 2011 6:56 pm

Geen ervaringen met de extralite spul,vind ze eerder vrij prijzig imo.

altenatieven wat dacht je van een kcnc ti pro lite? lichte en sterke zadelpennen voor een niet te dure prijs of misschien kijken voor een Sixpack Racing zadelpen qua prijs super aantrekkelijk en redelijk licht.

Als je heel veel wilt uitgeven waar de prijs geen rol speelt > New Ultimate en kunnen rijders aan van max 90kg.Komen in diverse kleuren in verschillende diameters voor ieders wat wils,erg mooie zadelpennen imo

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma feb 28, 2011 8:04 pm

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma feb 28, 2011 8:45 pm

Lars geeft het goede antwoord, redelijk licht en super stabiel. DE keus voor jou (en mij :) )

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma feb 28, 2011 9:06 pm

JJ schreef:Lars geeft het goede antwoordJJ
wat win ik?

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma feb 28, 2011 10:25 pm

@Trekrules: Ik weet het niet met KCNC... ik hoor er teveel slechte verhalen over; brekende pennen en cassettes. Het laatste wat ik zou willen is een zadelpen in m'n h*l. Sixpack is niet echt mijn ding. New Ultimate... tot 90Kg en Allmountain wordt misschien een beetje krap aan?

@Lars & JJ: Misschien ben ik ontzettend verwend maar verandering van spijs doet eten en zo, zeggen ze tenminste... Ik had zeker van jullie DP-ers van het eerste uur een waslijst aan exoten verwacht ;)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma feb 28, 2011 10:30 pm

Goed is goed, is het niet goed breekt het. Weet je hoeveel pijn het doet om 25km naar huis te fietsen omdat je zadelpen is gebroken en hij alleen nog op kinderhoogte in je frame kan? Ik wel :)

moots is ook goed, breekt ook niet volgens mij. Das wel exotisch genoeg voor mij ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma feb 28, 2011 11:01 pm

Ik zie wat je bedoelt met "exotisch genoeg" ;). Weer eens wat anders dan zo een tasje bij je Thomson.

Afbeelding

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » di mar 01, 2011 3:05 pm

Werkt dat nog beter voorverwarmde zadelpennen? Enne waar haal ik zo`n Moots voorverwarmer? :o

JS

Bericht door JS » di mar 01, 2011 7:29 pm

Hope Eternity? --> Geplukt van google: "400mm 27.2 item weighed 245g"

Heb er geen ervaring mee, maar het ziet er wel mooi uit!

mateis

Bericht door mateis » di mar 01, 2011 8:36 pm

JS schreef:Hope Eternity? --> Geplukt van google: "400mm 27.2 item weighed 245g"

Maar dat is toch niet licht? Rond dat gewicht kan je heel veel vinden.

Ik ben zelf geen groot fan van KCNC-achtige pennen: de stress op de zadelrails is veel groter dan bij bv een Thomson (ook bij die Extralite, Tune, etc). Op weightweenies.starbike.com is de communis opinio geloof ik dat je de boutjes van die KCNC met 2-3nm moet aandraaien. Dat voorkomt dat je je zadelrails beschadigt, maar volgens mij niet echt dat je zadel gaat schuiven. 't Is nie veul in ieder geval. Dit soort dingen gaan misschien heel lang goed, maar een keer een beetje lomp op je zadel neerkomen = een nieuw zadel kopen...

What about een Easton EC70 of E90 zero setback pen? Die zijn ook vrij licht, maar redelijk hufterproof en met een goede zadelrails ondersteuning.

JS

Bericht door JS » wo mar 02, 2011 9:02 pm

mateis schreef:
JS schreef:Hope Eternity? --> Geplukt van google: "400mm 27.2 item weighed 245g"

Maar dat is toch niet licht? Rond dat gewicht kan je heel veel vinden.
Niet echt licht nee, maar weegt minder dan de hierboven geposte Thomson Elite in die maat.
Ik denk dat je voor elke lichtgewicht alu of carbon pen wel verhalen tegenkomt over breken of in-het-frame-zakken (carbon). Zelf zou ik dan eerder een lichtgewicht tita kopen. Enkel als voorbeeld: nu heb ik een Dean mountain titanium 400 27.2 (250 g volgens hun website; niet nagewogen) en daarbij niet de indruk dat die ooit gaat breken. Wil je lichter, dan is er ook de ultra-light mountain titanium --> 175 gram door een andere zadelklemming. Of dat werkt, geen idee, ik vind 'm ook te duur. Die Moots hierboven is erg mooi, maar is er in max 380 mm en weegt dan ~240 g. Wat je er ook van vind, het tita is meer exotisch dan een Thomson... :)

Plaats reactie