Fox DHX 4.0

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Flip van Veen
Fox DHX 4.0

Bericht door Flip van Veen » di feb 01, 2011 8:07 pm

wie kan mij helpen heb een fox dhx 4.0 demper gekocht en nou moet ik het busje verwijderen wat door de demper zit in het bevestigings oog daar schuif je normaal die alu busjes over! Dit omdat hij anders niet in mn frame past! Hoe doe ik dat zonder de boel te beschadigen wie o wie
What goes up must come down(hill)

stunior

Bericht door stunior » di feb 01, 2011 10:08 pm

Toevallig had ik laatst hetzelfde probleem. Ik heb ze met een tang eruit gekregen, dit was geen goede manier! ik heb de busjes flink beschadigd maar heb ze gelukkig wel weer erin gekregen. Achteraf kwam ik erachter dat er speciaal gereedschap voor is. Het enige waar ik heb gezien waar je dit krijgt is bij sabma het service center voor fox.
http://commerce.sage.com/sabma/Artikel/FOX_TOOL.aspx?

Trekrules

Bericht door Trekrules » di feb 01, 2011 11:25 pm

Ik persde de busje grote deels eruit met de bankschroef van mijn Fox DHX demper,wel een dikke doek tussen de bankschroef leggen voordat je begint.Busje die er halve wege eruit stak met de bankschroef vast klemmen en dan de demper met kracht heen en weer draaien totdat de busje los komt.Dit kost ongeveer niet meer dan 5min werk.

maarten.verhoeven

Bericht door maarten.verhoeven » wo feb 02, 2011 9:56 am

ik heb ze eruit gekregen met de busjes die eroverheen zaten. 2 busjes aan 1 kant, schroef erdoor en dan draaien.. Dan draai je hem er vanzelf uit. En dan steeds een busje toevoegen.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo feb 02, 2011 5:02 pm

Thanx voor de info had het al geprobeerd met een plank en een hamer maar was geen succes en bang dak meer kwaad deed dan goed! Denk dat ik de manier van Trekrules eerst eens ga proberen!Maar laat de goede ideen maar komen!

Flip van Veen

FOX DHX 4.0

Bericht door Flip van Veen » wo feb 02, 2011 8:16 pm

volgende probleem busje is er uit maar nu passen mn ode ringen(manitou) niet in de Fox gat is te groot en mn bouten zijn te klein heeft iemand een idee waar ik een fox setje kan vinden?

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo feb 02, 2011 8:34 pm

Sabma

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo feb 02, 2011 8:55 pm

Ga ik het daar eens proberen bedankt rij jij ook een Trek (neem aan van wel) Trekrules?

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo feb 02, 2011 10:04 pm

Flip van Veen schreef: rij jij ook een Trek (neem aan van wel) Trekrules?
Ja klopt maar ik rij nu gewoon op mijn reserve downhill bike wat hellaas geen Trek is.

cyberhawk
Contacteer:

Re: FOX DHX 4.0

Bericht door cyberhawk » do feb 03, 2011 10:33 am

Flip van Veen schreef:volgende probleem busje is er uit maar nu passen mn ode ringen(manitou) niet in de Fox gat is te groot en mn bouten zijn te klein heeft iemand een idee waar ik een fox setje kan vinden?
fox en manitou werken met adnere maten !

een beetje ondezoek voordat je lukraak gaat sleutelen is soms wel handig ? :?

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do feb 03, 2011 6:43 pm

Ja dat heb ik inde gaten die verschillende maten maar heb de juiste hardware gevonden uiteraard bij Sabma en gaat nu goed komen! En daar komt bij dat je van schade en schande wijs wordt, alles hoeft niet vanzelf te gaan anders zat ook niemand op een forum!!

Plaats reactie