van air demper naar coil

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Woozy
van air demper naar coil

Bericht door Woozy » di jan 04, 2011 8:37 pm

Ik sloop nu telkens mijn air demper (natuurlijk nooit garantie). Meestal door te lompe landingen. Helpt het als ik er een coil demper inzet? Ik heb het idee dat die meer bounce kunnen hebben / niet helemaal door zijn minimum heen gaat.
It's no fun when it doesn't hurt

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 04, 2011 9:44 pm

je airdemper wat harder oppompen?

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » di jan 04, 2011 10:21 pm

wat voor air demper heb je nu en wat doe je ermee? (FR/DJ/DH/...)

Woozy

Bericht door Woozy » do jan 06, 2011 6:02 pm

Het is de standaard specialized demper,....ik sloop hem telkens met FR. Flinke landingen of net een landing niet halen. Harder oppompen heeft volgens mij geen effect,..en geeft natuurlijk een negatief effect

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » do jan 06, 2011 7:03 pm

Welke fiets heb je??
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » do jan 06, 2011 7:17 pm

Waarschijnlijk een specialized :blink: !
Maar misschien een andere air demper, denk aan Fox of Marzocchi.

Ga je toch voor Coil, ik heb er nog een voor je. Mits die past..
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » do jan 06, 2011 7:42 pm

Woozy schreef:Het is de standaard specialized demper,....ik sloop hem telkens met FR. Flinke landingen of net een landing niet halen. Harder oppompen heeft volgens mij geen effect,..en geeft natuurlijk een negatief effect

Nu weten we eigenlijk nog niks, maargoed. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het een fiets en demper is die geschikt zijn voor Freeride. Kijk eens goed naar de afstelling en lees de handleiding eens goed door of zoek op internet naar een guide/howto over het afstellen van jouw specifieke demper. Want als hij ervoor gemaakt moet hij in feite niet kapot gaan mits je de juiste afstelling hebt.

Zelf heb ik nu een seizoen met een Roco TST AIR gereden in mijn Stinky en dit beviel erg goed! Ook heb ik er een aantal flinke drops ed. mee gedaan en geen centje pijn en daarbij ben ik ook niet een van de kleinste/lichtste!

Maar post nog even welke demper je precies hebt en in welke bike precies?!

edit: Ik zie net dat je een specialized Enduro SL hebt met een demper van Specialized zelf. Als ik het goed heb worden deze door Fox gefabriceerd (correct me if i'm woring!). Je zou dan eens bij Sabma om advies kunnen vragen over het afstellen van de demper.

Gr Dennis

Woozy

Bericht door Woozy » vr jan 07, 2011 10:41 am

Thnx voor de tips tot zover!

Inderdaad ik heb een Enduro uit 2008. Ik heb al een keer een volledig nieuwe demper gekregen,...Qua afstelling is er bij dit model niet zo veel mogelijk. Het beeld dat ik heb is dat een spring-demper nooit helemaal tot de botom gaat,... en daarmee mijn demper bespaar,... of denk ik nu echt iets raars.
Nu is bekend dat de specialized dempers aardig wat problemen hebben gehad. Ik krijg ook geen garantie van mijn LBS. Op zich doe ik er niet zo heel raar mee,.. af en toe een lompe landing (compensatie aan techniek :oops: )

Plaats reactie