shimano xt-r of sram ???

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
chillozz
shimano xt-r of sram ???

Bericht door chillozz » ma aug 16, 2010 9:51 pm

heey,
ik zat te denken om andere groupen op mn bike te monteren maar wat raden jullie aan, ben nog aan het twijfelen tussen bovenstaande merken rijdt nu met shimano xt.

ben benieuwd m.v.g. chillozz
psn:chillozz
come and beat me ;)

have fun

divere rules

Bericht door divere rules » di aug 17, 2010 6:41 am

ben toch super tevreden met sram x.o :arms:
Ben niet zo een shitmano fan ;)

Whouz

Bericht door Whouz » di aug 17, 2010 7:40 am

Ik verkies sram ook boven shimano.

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » di aug 17, 2010 10:43 am

Ook sram hier, ik vind de shifters van shimano maar niets. Maar voor remmen en cranksets dan weer wel shimano ipv avid of truvativ.

mateis

Bericht door mateis » di aug 17, 2010 11:50 am

Als je groep op z'n Frans spelt (groupe), zoek je blijkbaar haute couture. En dan zou ik inderdaad zeggen: SRAM, met zn funky kleurtjes en gucci carbon cranks enzo. Als je gewoon degelijke spullen zoekt: Shimano. ;)

Serieus: beide maken erg goede spullen. Itt anderen in dit topic, hou ik juist van de Shimano shifters. Sram is me te clunky/mechanisch en die opschakel-duimschakelaar (groter blad/kransje) zit bij mij altijd in de weg (heb nog nooit serieus met X.0 of XX gereden met hoekinstelbare duimschakelaar).

Wat rij je nu? Wat vind je daarvan?

GTLTS

Bericht door GTLTS » di aug 17, 2010 12:36 pm

Ik rij met allebei...vind het nogal persoonlijke voorkeur. Allebei maken ze heel goede spullen en de verschillen zijn nihil.

chillozz

Bericht door chillozz » di aug 17, 2010 4:25 pm

ik rijdt nu met shimano xt alles shimano xt
maar hoorde dat je sram verder kunt upgrade als het waren nu houdt het bij xtr op vandaar
dus dan kan ik nog 1 stapje hoger en dan heb ik al het hoogste wat bij sram dan niet het geval zou zijn als ik het goed heb.
come and beat me ;)

have fun

Sven

Bericht door Sven » di aug 17, 2010 9:35 pm

Buiten het feit wat 'het beste' is, vind ik prijs/kwaliteit stukken interessanter.

Mijn setup:
XT-shifters
XT-ketting
XTR derries
Sram cassette.

Waarom? Die ketting van XTR of de duurste lijn van Sram is mijns inziens te duur en te gevoelig. Hetzelfde geldt ook voor de shifters.

De derailleurs daarintegen merk je wel degelijk een kwaliteitsverschil.

chillozz

Bericht door chillozz » di aug 17, 2010 10:27 pm

Sven schreef:Buiten het feit wat 'het beste' is, vind ik prijs/kwaliteit stukken interessanter.

Mijn setup:
XT-shifters
XT-ketting
XTR derries
Sram cassette.

Waarom? Die ketting van XTR of de duurste lijn van Sram is mijns inziens te duur en te gevoelig. Hetzelfde geldt ook voor de shifters.

De derailleurs daarintegen merk je wel degelijk een kwaliteitsverschil.
mmm bedankt hier kan wel wat mee heb mn besluit nu genomen ga gewoon andere derauileir derop monteren 1 klasse hoger dus xtr in mijn geval en dan ook sram casette;) thnnx voor tip ;)
come and beat me ;)

have fun

Qprs

Bericht door Qprs » wo aug 18, 2010 6:50 am

Ik zou juist eerder investeren in de shifters, die bepalen hoe het schakelen eraan toegaat. De derailleurs bewegen wel hoor, of het nu XT of XTR is.
Daarnaast gaan die dure XTR derailleurs eerder kapot dan de shifters...

Als je twijfelt tussen Sram en Shimano zou ik overigens voor Shimano Saint gaan.
M.i. zo'n beetje het beste van beide werelden :)

Gène

Bericht door Gène » do aug 19, 2010 7:24 am

Sram cassette's heb ik in tegenstelling tot Sven weer snel verwisseld voor een XT model. XT schakelt tref zekerder, ook onder druk. Wat betreft de shifters en derailleurs rij ik met XT Dual control shifters en XTR derrie's. Opgeruimd staat netjes en ik kan er sneller mee schakelen na een remactie. Dual control maken ze niet meer, verkocht zeker niet goed.

X.0 triggers en achterderailleur i.c.m. met XT groep is een combi die me ook wel bevalt. De duidelijke klik van Sram is prettig. Overig schakel materiaal van de gigant uit Japan: goedkoop, werkt goed en wereldwijd makkelijk te krijgen dan....Sram?

Mijn kettingen hebben dan wel weer een KMC sluitstukje, om ze gemakkelijker te kunnen openen en goed schoon te maken. Qua slijtage valt een HG-93 (XT) ketting mee, voor €15 a €20 heb je een nieuwe. Dus twee per jaar ongeveer, dit in tegenstelling tot KMC die slijtvaster en duurder zijn. Met Sram kettingen heb ik geen recente ervaringen.

Succes met je keuze!
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Sven

Bericht door Sven » do aug 19, 2010 9:24 am

Gène schreef: X.0 triggers en achterderailleur i.c.m. met XT groep is een combi die me ook wel bevalt. De duidelijke klik van Sram is prettig. Overig schakel materiaal van de gigant uit Japan: goedkoop, werkt goed en wereldwijd makkelijk te krijgen dan....Sram?
Dat wordt waarschijnlijk mijn volgende optie als dit helemaal op is.

Wel duidelijk in dit topic dat ieder zijn eigen voorkeur heeft vwb. schakelmateriaal.

Plaats reactie