[Eggbeater] verschil in voorspanning?
Moderator:Beheerders
Mannen van 't goede leven..
Ik heb het luxe-probleem dat ik op m'n roadie én op m'n turner eggbeater-pedalen heb gemonteerd. Ideaal natuurlijk, als je even wilt wisselen zonder cleats, schoenen of pedalen te wisselen.
Nu had ik op de Turner mijn oude vertrouwde pedalen, die ik heb omgeschroefd naar de roadie. Op m'n turner heb ik pedalen geschroefd die ik via i'net had overgenomen.
Probleem: de overgenomen pedalen lijken minder veerspanning te hebben dan de 'oude vertrouwde' pedalen. Natuurlijk is het zeer eenvoudig om de oude pedalen 'huub-huub-barbatruuk' te wisselen, want op m'n turner wil ik het meeste gevoel in de pedalen hebben, maar ook op de roadie komt een stevig eggbeatertje voordelig uit.
Lang verhaal kort: iemand enig idee hoe ik die veren kan aanspannen?
Nérgens te vinden op het internet, en hier wellicht wel...
Thnks in advance!
Ik heb het luxe-probleem dat ik op m'n roadie én op m'n turner eggbeater-pedalen heb gemonteerd. Ideaal natuurlijk, als je even wilt wisselen zonder cleats, schoenen of pedalen te wisselen.
Nu had ik op de Turner mijn oude vertrouwde pedalen, die ik heb omgeschroefd naar de roadie. Op m'n turner heb ik pedalen geschroefd die ik via i'net had overgenomen.
Probleem: de overgenomen pedalen lijken minder veerspanning te hebben dan de 'oude vertrouwde' pedalen. Natuurlijk is het zeer eenvoudig om de oude pedalen 'huub-huub-barbatruuk' te wisselen, want op m'n turner wil ik het meeste gevoel in de pedalen hebben, maar ook op de roadie komt een stevig eggbeatertje voordelig uit.
Thnks in advance!
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
De veerspanning wordt wel iets minder naar verloop van tijd. Ook bij mij verschillen de 2 setjes van veerspanning.
Welk model heb je eigenlijk? (c/ti etc)
Je kan wel een rebuildkit krijgen, maar daar zitten geen veren bij.
Leuk zo'n filmpje op de homepage van crankbrothers. Ze laten mooi zien hoe je de lagers moet vervangen. Over veren wordt gewoonweg niet gesproken.
Ik ben bang dat het een kwestie wordt van investeren............

Welk model heb je eigenlijk? (c/ti etc)
Je kan wel een rebuildkit krijgen, maar daar zitten geen veren bij.
Leuk zo'n filmpje op de homepage van crankbrothers. Ze laten mooi zien hoe je de lagers moet vervangen. Over veren wordt gewoonweg niet gesproken.
Ik ben bang dat het een kwestie wordt van investeren............

- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
Re: [Eggbeater] verschil in voorspanning?
Je kunt de pedalen uit elkaar halen en de veer met tang, bankschroef en geweld weer terug in model buigenSven schreef:Mannen van 't goede leven..
Thnks in advance!
/Marten
Thanks! I will let you know..[HEAD]MarxNL schreef:Als je ze nog hebt om te testen hoor ik het graag.
Ze liggen niet in de weg en ik gebruik ze niet.
Oef, klinkt rigoureus.. Maar klinkt logisch. Ik ga eerst met de cleats aan de slag.marten schreef:
Je kunt de pedalen uit elkaar halen en de veer met tang, bankschroef en geweld weer terug in model buigen
Ik heb het zelfde gehad, de te lage veerspanning. Dus dacht ook de veren "bij te buigen". Tip: Dat werkte dus helemaal niet, pedalen afgeschreven..marten schreef: Je kunt de pedalen uit elkaar halen en de veer met tang, bankschroef en geweld weer terug in model buigen
Ik vrees dat het of wennen of investeren wordt

YMMVrolf schreef:Ik heb het zelfde gehad, de te lage veerspanning. Dus dacht ook de veren "bij te buigen". Tip: Dat werkte dus helemaal niet, pedalen afgeschreven..marten schreef: Je kunt de pedalen uit elkaar halen en de veer met tang, bankschroef en geweld weer terug in model buigen
Ik vrees dat het of wennen of investeren wordt

/Marten