GoPro hero wide HD 1080p VS. VholdR contour HD 1080p
Moderator:Beheerders
Ik ben eens een beetje rond aan het kijken voor een helmet cam, 1 van deze 2 zou het in de toekomst moeten worden.
Wie heeft ervaring met 1 van deze camera's of beide? En hoe zijn je bevindingen?
Kwa beeldkwaliteit gaan ze gelijk op wat ik zo van filmpjes kan zien, gopro heeft wel een wijder beeldbereik. Gopro kun je ook nog foto's mee maken. Het zonde aan de gopro vind ik dat je een aardig kolosale constructie aan de zijkant van je helm hebt hangen, terwijl je de VholdR aan je goggle kan bevestigen en het geheel zo heel minimaal uitziet en minder uitsteekt in mijn ogen.
Graag hoor ik meningen van andere?
Wie heeft ervaring met 1 van deze camera's of beide? En hoe zijn je bevindingen?
Kwa beeldkwaliteit gaan ze gelijk op wat ik zo van filmpjes kan zien, gopro heeft wel een wijder beeldbereik. Gopro kun je ook nog foto's mee maken. Het zonde aan de gopro vind ik dat je een aardig kolosale constructie aan de zijkant van je helm hebt hangen, terwijl je de VholdR aan je goggle kan bevestigen en het geheel zo heel minimaal uitziet en minder uitsteekt in mijn ogen.
Graag hoor ik meningen van andere?
Life begins at the end of your comfortzone.
Oke, dan valt die bevestiging af, ik dacht dat dat wel redelijk zou blijven zitten. Maar ook die camera heeft een bevestiging om op je helm te plakken en dan nog blijft het geheel minimaal.Loeky schreef:de gogglebevestiging bij de Vholdr is in ieder geval geen aanrader. Het is handig als je hem ff bij iemand anders om wilt hangen, maar hij schudt heen en weer als een dolle (op een beetje aardige track tenminste).
Gopro heeft een veel stabieler beeld. De vholdr word het beeld helemaal vervormd met hevig schokken(aka op de stoep fietsen gezien de mount)
Wel vind ik een groot nadeel aan de gopro de ietwat "nep" groothoeklens, deze vervormd in het midden van het beeld, net een soort vergroot glas.(of dit is enkel met die waterdichte case erom) Op het eerste gezicht niet zo erg maar zodra je hierover struikelt blijft het opvallen.
Dit is trouwens een complete review aan de hand van filmpjes die online staan
Zelf heb ik de POV 1.5 en ben over de beeldqualiteit niet te spreken, alsmede het irritante kabeltje. Zat ook te denken aan een gopro maar stoor me inderdaad te erg aan de uitbouw op je helm die overal achter blijft haken. Aan de andere kant, de chestmount is wel super en geeft een goed stabiel beeld met mooi perspectief. Ook een relatieve veilige plek tijdens crashes omdat je meestal wel weg komt met een judo rol.
Wel vind ik een groot nadeel aan de gopro de ietwat "nep" groothoeklens, deze vervormd in het midden van het beeld, net een soort vergroot glas.(of dit is enkel met die waterdichte case erom) Op het eerste gezicht niet zo erg maar zodra je hierover struikelt blijft het opvallen.
Dit is trouwens een complete review aan de hand van filmpjes die online staan

Ik heb zelf ruim een jaar met de VholdR HD gereden, en ben er zeer tevreden over.
Hier een voorbeeld filmpje van bevestiging aan frame en met goggle mount:
http://www.pinkbike.com/video/135839/
Er staan nog meer filmpjes in mijn pinkbike profiel, allemaal met de VholdR HD gefilmd. De kwaliteit is dvd niveau, dus geen 720p HD, duurt anders veel te lang met uploaden. Ik vindt zelf dat de goggle mount best ok is, zolang je maar de band strak aantrekt.
Hier een voorbeeld filmpje van bevestiging aan frame en met goggle mount:
http://www.pinkbike.com/video/135839/
Er staan nog meer filmpjes in mijn pinkbike profiel, allemaal met de VholdR HD gefilmd. De kwaliteit is dvd niveau, dus geen 720p HD, duurt anders veel te lang met uploaden. Ik vindt zelf dat de goggle mount best ok is, zolang je maar de band strak aantrekt.
- littleking01
hey
heb zelf de contour hd 1080p en werkt goed ben erg te spreken over de beeldkwaliteit en er is bij mij niks mis met de goggle mount werkt gewoon goed.
en heb gekozen omdat ik die uitbouw van de gopro niet mooi en te groot vinden zoals jullie zeggen. en ik zal gewoon voor de contour hd gaan gewoon goed ding:D.
heb zelf de contour hd 1080p en werkt goed ben erg te spreken over de beeldkwaliteit en er is bij mij niks mis met de goggle mount werkt gewoon goed.
en heb gekozen omdat ik die uitbouw van de gopro niet mooi en te groot vinden zoals jullie zeggen. en ik zal gewoon voor de contour hd gaan gewoon goed ding:D.
Norco Six Two: For Sale
Geen onverstandige keuze tuup, gezien de beeld kwaliteit.Tuup J schreef:Het is de gopro hero hd wide geworden
Maar grootste nadeel van beide cam's (voor mij) is geen display om
de beelden direct terug te kijken en af te stellen (i.v.m. kijkhoek en horizon).
(er zijn trails/tracks die je maar een keer doet, en dan wil je niet gokken wat je opneemt)
Vandaar dat ik voor een losse bullit cam met media player/recorder ben gegaan.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
Hey,DESL schreef:Geen onverstandige keuze tuup, gezien de beeld kwaliteit.Tuup J schreef:Het is de gopro hero hd wide geworden
Maar grootste nadeel van beide cam's (voor mij) is geen display om
de beelden direct terug te kijken en af te stellen (i.v.m. kijkhoek en horizon).
(er zijn trails/tracks die je maar een keer doet, en dan wil je niet gokken wat je opneemt)
Vandaar dat ik voor een losse bullit cam met media player/recorder ben gegaan.
daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat dat iets is van 1 x afstellen en dan nooit meer, althans dat hoop ik. Daarom ook voor de gopro gegaan, die toch al een 170 graden lens heeft. Waardoor je al meer opo beeld krijg en ook de snelheid krijg je daarmee meer in zicht.
je weet ongeveer hoe de helm op je hoofd staat. Dan richt je de go pro volgens de kin lijn van je helm. Meestal wel goed, en wat tuup zegt 170 wide dus een grote oppervlak.
Waar heb je hem besteld tuup? Zoek er nog 1 maar voor niet al te veel. Per site verschilt het nog wel
Desl wanneer diggen? Haha
Waar heb je hem besteld tuup? Zoek er nog 1 maar voor niet al te veel. Per site verschilt het nog wel
Desl wanneer diggen? Haha
- Hotsnail
- Contacteer:
Je hebt er nu al een, maar toch ook nog mijn 2 cents.
Ik heb de "standaard"contour HD, dus 720p, niet de 1040 versie. Ik heb hier uiteindelijk voor gekozen om de volgende redenen
- steekt minder uit bij montage aan de helm
- grote schuif voor aan uit schakelen, werkt echt perfect, ook met handschoenen
- richt lasertjes, erg handig voor afstellen
- lens kan je draaien om zo het beeld horizontaal te stellen
wat een nadeel is is dat je geen borst harnas hebt zoals bij de GoPro en dat hij minder waterdicht is dan de GoPro, al kan je er ook een waterdichte casing voor krijgen tegenwoordig.
Ik heb hem aan de zijkant van mijn helm gemonteerd wat bij een full face geen probleem is (plak mount) maar bij een XC helm merk je dat er gewicht aan de zijkant hangt. Ik wil op de SC helm nog eens proberen hoe het werkt als hij bovenop gemonteerd zit.
Ik heb de "standaard"contour HD, dus 720p, niet de 1040 versie. Ik heb hier uiteindelijk voor gekozen om de volgende redenen
- steekt minder uit bij montage aan de helm
- grote schuif voor aan uit schakelen, werkt echt perfect, ook met handschoenen
- richt lasertjes, erg handig voor afstellen
- lens kan je draaien om zo het beeld horizontaal te stellen
wat een nadeel is is dat je geen borst harnas hebt zoals bij de GoPro en dat hij minder waterdicht is dan de GoPro, al kan je er ook een waterdichte casing voor krijgen tegenwoordig.
Ik heb hem aan de zijkant van mijn helm gemonteerd wat bij een full face geen probleem is (plak mount) maar bij een XC helm merk je dat er gewicht aan de zijkant hangt. Ik wil op de SC helm nog eens proberen hoe het werkt als hij bovenop gemonteerd zit.
Ijzeren paarden eten geen haver....
-
ik heb ook de vholdr hd en ben er goed over te spreken
heb geen last van trillingen door de goggle mount en de bediening is zeer makkelijk
heb er een bescherming case bij genomen voor in de rug tas
voor de rest geen spijt dat ik geen hero hd heb genomen

heb geen last van trillingen door de goggle mount en de bediening is zeer makkelijk
heb er een bescherming case bij genomen voor in de rug tas
voor de rest geen spijt dat ik geen hero hd heb genomen

Laatst gewijzigd door divere rules op zo mei 30, 2010 7:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Timmos: Ik heb hem bij V-nix.nl besteld. vriend van me ook daar besteld, goeie service, snel in huis, en redelijk goeie prijs volgens mij.
Ik heb ook nog zitten twijfelen tussen beide, maar de gopro heeft toch de doorslag gegeven met de 170 graden lens, daarmee zie je de snelheid waarmee je rijd toch beter vind ik, en persoonlijk vind ik dat wel belangrijk. Ook het feit dat je er zo buiten het biken om nog vette foto's mee kan maken
Ik heb ook nog zitten twijfelen tussen beide, maar de gopro heeft toch de doorslag gegeven met de 170 graden lens, daarmee zie je de snelheid waarmee je rijd toch beter vind ik, en persoonlijk vind ik dat wel belangrijk. Ook het feit dat je er zo buiten het biken om nog vette foto's mee kan maken