Fizik Tundra vs. Flite

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
wictor
Fizik Tundra vs. Flite

Bericht door wictor » za mar 27, 2010 10:34 am

Heeft iemand deze wissel gemaakt? Zo ja, hoe beviel het? Na jaren op oude Flite's te hebben gereden zijn ze een beetje afgeragd/doorgezakt aan het raken (en is de witte niet meer echt wit :-)).

BVD!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za mar 27, 2010 11:05 am

persoonlijk vind ik de Tundra voor mijn kont te smal en plat. Flite lijkt wat ronder te zijn ook. Ik zou eerder naar een Arione kijken of een Aliante. Of gewoon een nieuw model Flite proberen :)

wictor

Bericht door wictor » za mar 27, 2010 8:14 pm

Interesting...

'k Ga eens zoeken naar een leen Arione dan - Aliantes zijn OK tot 3u fietstijd, daarna krijg ik er een slaapzak van. :shock:

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za mar 27, 2010 8:26 pm

wictor schreef:Interesting...

'k Ga eens zoeken naar een leen Arione dan - Aliantes zijn OK tot 3u fietstijd, daarna krijg ik er een slaapzak van. :shock:
Handig tijdens t camperen!

New vs Old Flite; zitten verschillen in. Oude was hemels voor mijn achterste... nieuwer model (draait ook al jaren mee trouwens...) kan ik geen 5min op zitten.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za mar 27, 2010 8:28 pm

wictor schreef:Interesting...

Ik heb er laast een teruggegooid in een niet nader te noemen winkel in V'daal

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » zo mar 28, 2010 2:56 pm

Is een SLR anders geen optie?
Ondanks het vrij lichte en harde zadels zijn zitten ze wel lekker.

Maar kan je niet ergens een tundra testen?

wictor

Bericht door wictor » ma mar 29, 2010 4:49 pm

Updatetje: met wat help van diverse fietsen die op de grond lagen gisteren bij de verzorging (sorry Klara) en wat testspul van Steelboy & Jayron heb ik eea kunnen constateren:

> My ass is too fat voor een Tundra. Van een SLR wist ik dit al (in 2002 een jaartje mee gereden).

> Een Antares heeft een te brede punt. Mijn huge quads schuren er constant langs. Daarnaast was het pure pijniging van mijn perineum. Nog nooit had ik op een zadel zo snel last van m'n leuter (ik ging enkel 40 mijn losrijden op de racer).

Next up de Arione die hier nog ligt, en anders maar eens bij de LBS zeiken om een testzadel oid. :shock:

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mar 29, 2010 5:46 pm

Vergeet ook die SDG Formula FXR niet...

"Ik heb em zelf ook..."
Afbeelding

wictor

Bericht door wictor » ma mar 29, 2010 6:54 pm

Da's miss. wel een optie inderdaad! (Ik ben inmiddels helemaal merk geconditioneerd...)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo apr 07, 2010 7:12 am

Al eens naar het "maatwerk" van Specialized gekeken/op gezeten?

Ik zit trouwens, met mijn fat ass, als een vorst op een Tundra. Merk wel dat de afstelling van de punt(hoog/laag) erg nauw mikt en dan heb ik het over mm's

dussssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

mateis

Bericht door mateis » wo apr 07, 2010 7:39 am

Een new Gobi is te zacht voor je?

Tundra, Arione zijn me allemaal te plat, die Antares leek 5min in een winkel nog wel ok door de zachte shell. Een Aliante trek ik behoorlijk, maar een Gobi is net iets platter. Ik vind dat een heel fijn zadel. Ter referentie: Flites trek ik prima, maar alleen als iemand anders ze een paar jaar heeft ingereden voor me. Dus je ouwe, niet meer zo witte Flite hoeft misschien niet direct in de vuilbak. :D

Plaats reactie