Hello,
Ik ben opzoek naar een nieuwe derailleur voor op men YETI DJ frame. Nu komen de SRAM derailleurs met 3 verschillende kooi-lengtes. En zou dus niet weten welke te bestellen. Van wat is deze kooi lengte afhankelijk ? Discipline, frame, ... ?
Mvg Maarten
Welke kooi lengte ?
Moderator:Beheerders
Re: Welke kooi lengte ?
Hoe langer de kooi, des te groter het vermogen van de derailleur om een lange ketting strak te houden. De capaciteit van de derailleur moet groter of gelijk zijn aan het totaal van grootste kransje -kleinste kransje en het verschil in de voorbladen.ExOMaNiaC schreef:Hello,
Ik ben opzoek naar een nieuwe derailleur voor op men YETI DJ frame. Nu komen de SRAM derailleurs met 3 verschillende kooi-lengtes. En zou dus niet weten welke te bestellen. Van wat is deze kooi lengte afhankelijk ? Discipline, frame, ... ?
Mvg Maarten
[rant] Wat de capaciteit van de deraillereurs is weet ik zo niet want SRAM geeft de meest stompzinnige dealercatalogus uit. De marketingmensen zullen er wel een goed gevoel van hun gelul krijgen, maar wat je wil weten kun je nooit vinden

/Marten
supershort heet dat bij Sram, en die is volledig geschikt voor enkel blad voor, want deze heeft een chain capacity van 30T, en bij jouw verzet zijn dat dus allen maar 21T, omdat je voor single rijd. Ik rijd trouwens ook supershort met voor 36T, heb dan achter wel een 12/25 cassette.
Mocht je nog X.O's zoeken - ik heb gloednieuwe derri's (M en S) inkl. Trigger te koop.
Mocht je nog X.O's zoeken - ik heb gloednieuwe derri's (M en S) inkl. Trigger te koop.