R1 remmen icm Shimano Discs

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:
R1 remmen icm Shimano Discs

Bericht door BOSS » vr okt 16, 2009 7:03 pm

Op mijn Rotwild heb ik Formula R1 remmen met Shimano discs.
Nou was ik net even grondig aan het poetsen en had de blokken er ook uit.......aan de bovenkant van de blokken zat een randje waar de schijven niet grijpen zeg maar, ±1 mm. Maw de blokken lijken groter dan de schijf of de schijf is te klein voor de blokken....

Kan dit verband houden met de Shimano schijf op de Formula remmen? Of moet dat niet uitmaken?

alvast dank

Afbeelding

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr okt 16, 2009 7:55 pm

Vrij normaal bij een formula rem systeem ,had dat ook met de oro schijven op de One.Toen de remblokken versleten waren bleef de bovenste randje nog over,de remblokken lijken groter omdat het boutje door de bovernste gat door heen gaat waardoor de blokken ietsjes hoger op de schijf liggen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » vr okt 16, 2009 7:59 pm

hoi,als je alles goed hebt ingestelt(wat ik aanneem)dan kan het zijn dat je later niet meer genoeg remdruk hebt,dit omdat dan de blokjes tegen elkaar aan komen,als ze meer ingeslepen zijn. Dus of je moet eerder je pads wisselen,of je adapter om een paar mm afslijpen/draaien. Of formula schijven kopen.

verder kan het tot dit moment normaal gesproken geef kwaad,maar goed is anders(bedekken de pads wel de hele schijfrand?)anders is dit ook nog een minimale verlies van remwerking.

hoop je een beetje geholpen te hebben.

groeten Degoe.

Plaats reactie