Hope Tech X2 da bomb???
Moderator:Beheerders
Ik heb een paar vragen:
1. Iemand ervaring met de Hope tech X2 remmetjes?
2. Zoja, wat zijn de pro's?
3. Zoja, wat zijn de con's?
Afgelopen 7 jaar met MPH2 remmen met plastiek remleidingen gereden, bevielen goed, behalve toen ik de col de Tourmalet afdaalde met enkel de achterrem, die werd toen wel heel erg heet en mijn remvermogen nam net zo hard af als de snelheid waarmee ik daalde, is dat normaal javascript:emoticon(':?')
4. Wordt dit verholpen door eventueel de staalflex leidingen erbij te nemen?
5. Of is dit meer iets voor FRB?
6. Lekker zelf monteren of laten doen door lbs?
7. Adviseer je hierbij een bleeding kit a 40 pleuro erbij te nemen?
Op het filmpje van hopegb punt com lijkt het me alsof ze het zonder doen....
Voornamelijk XC marathons, 80 kg schooon aan de haak, voor 183 achter 160 mm
Alleen serieuze reacties graag
1. Iemand ervaring met de Hope tech X2 remmetjes?
2. Zoja, wat zijn de pro's?
3. Zoja, wat zijn de con's?
Afgelopen 7 jaar met MPH2 remmen met plastiek remleidingen gereden, bevielen goed, behalve toen ik de col de Tourmalet afdaalde met enkel de achterrem, die werd toen wel heel erg heet en mijn remvermogen nam net zo hard af als de snelheid waarmee ik daalde, is dat normaal javascript:emoticon(':?')
4. Wordt dit verholpen door eventueel de staalflex leidingen erbij te nemen?
5. Of is dit meer iets voor FRB?
6. Lekker zelf monteren of laten doen door lbs?
Voornamelijk XC marathons, 80 kg schooon aan de haak, voor 183 achter 160 mm
Alleen serieuze reacties graag
Hope remmen komen normaal klaar voor gebruik aan. "Stalen" remleidingen houden beter hun druk dan "plastieken" maar als je echt lange afdalingen doet, ben je beter met een schijfje van een maatje groter, koelt iets beter af.
Montage is makkelijk zat en ontluchtingskit heb je normaal niet direkt nodig. Maar wel gemakkelijk om achter de hand te hebben.
Montage is makkelijk zat en ontluchtingskit heb je normaal niet direkt nodig. Maar wel gemakkelijk om achter de hand te hebben.
Nope, heb een setje m4 gehad en vind persoonlijk de saint's die ik nu heb beter. Hope levert wel heel mooi materiaal maar shimano remmetjes is monteren en vergeten. Normaal worden de boutjes van een nieuw set geleverd met een druppel loctite of iets dergelijks op, maar ik heb nog nooit voorgehad dat remklauwen loskomen. Heb er persoonlijk nooit iets bij op gesmeerd. Alles komt ontlucht aan, als je leidingen echt te lang zijn, kan je voor 40 euro de leiding ook laten inkorten. Een busje olie kan je altijd bijkopen. Hope gebruikt ook synthetische olie en shimano minerale, wat ook iets properder werkt.
Als ik zelf leidingen inkort, doe ik er een tapje rond en gebruik ik een slijpmolentje met een dun schijfje, mooi rond resultaat.
Als ik zelf leidingen inkort, doe ik er een tapje rond en gebruik ik een slijpmolentje met een dun schijfje, mooi rond resultaat.
ik heb de X2's op m'n 4x bike staan, deze gebruik ik ook in bikeparken zoals Winterberg. Het zijn en blijven XC remmen, maar ze zijn zo geweldig af te stellen en hebben meer dan voldoende remkracht. Ook loop je niet voortdurend naar de bikeshop voor remblokjes zoals bij vele anderen.
Op de DH bike staan de V2's vented. Opwarmen bestaat haast niet met deze rem.
Op de DH bike staan de V2's vented. Opwarmen bestaat haast niet met deze rem.
-
- Contacteer:
ik vindt die tech hendel toch wel echt een verbetering tov de oudere generatie. kwestie van persoonlijke voorkeur blijkbaar.illuminatastigmata schreef:Hier V2 tech's op de DH en Mono mini op de XC.
Beiden SUPER!
Vindt persoonlijk de oude greep mooier(eenvoud siert)en ook beter aanvoelen.
Bleedkit is onzin,gewoon een slangetje dat op de nippel past is meer dan voldoende.
Re: Hope Tech X2 da bomb???
- Als je een beetje gevoel voor sleutelen hebt, altijd zelf doen. Daar leer je tenminste van. Zoals eigenlijk alles met fietsen: echt moeilijk is het niet, behoorlijk hufterproof. En alles is terug te vinden op internet. Bij Hope zelfs op handige filmpjes. Ideaal...DAWAUWSTE schreef: 6. Lekker zelf monteren of laten doen door lbs?
- Bij het inkorten van de remleidingen kom je meestal goed weg zonder te bleeden.
- Iets waarmee je kan bleeden is idd handig om achter de hand te hebben. In geval van Hope: twee injectiespuiten en een slangetje om van een injectiespuit op de bleednippel te komen (goede diameter is belangrijk) is genoeg. En natuurlijk wat DOT 4 of 5 remvloeistof. En nieuwe olijf en insert voor op je leiding als je in gaat korten... In de ontluchtingskit zit dat vast allemaal in een keer.
Ik heb alleen parkeerplaatservaring met de X2, maar dat voelde allemaal goed. Ben zelf niet zo kapot van de flip-flopmogelijkheden voor de hendel. Dat geeft theoretisch meer kans op lekken met die dubbele membraan.
Oi! Stokslagen matthijs.mateis schreef:En natuurlijk wat DOT 4 of 5 remvloeistof.
4 of 5.1 absolute geen 5!
Ohja, sorry... 't Is ook geen dagelijkse kost meer.TomG schreef:Oi! Stokslagen matthijs.mateis schreef:En natuurlijk wat DOT 4 of 5 remvloeistof.
4 of 5.1 absolute geen 5!

wtf... 40 euro om leidingen in te korten ...... da duurt max 10 min!fucalot schreef:Nope, heb een setje m4 gehad en vind persoonlijk de saint's die ik nu heb beter. Hope levert wel heel mooi materiaal maar shimano remmetjes is monteren en vergeten. Normaal worden de boutjes van een nieuw set geleverd met een druppel loctite of iets dergelijks op, maar ik heb nog nooit voorgehad dat remklauwen loskomen. Heb er persoonlijk nooit iets bij op gesmeerd. Alles komt ontlucht aan, als je leidingen echt te lang zijn, kan je voor 40 euro de leiding ook laten inkorten. Een busje olie kan je altijd bijkopen. Hope gebruikt ook synthetische olie en shimano minerale, wat ook iets properder werkt.
moet zeggen die rekent toch wel heel veel werkuren!!
bij ons in de shop, doen we het meestal gratis, als de remmen dan toch van bij ons komen :P