Voornaaf veranderen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Levi-Punk
Contacteer:
Voornaaf veranderen

Bericht door Levi-Punk » zo sep 06, 2009 1:23 pm

Ik heb nu een 9mm Atomlab pimp voornaaf, maar ik wil deze graag vervangen door een 20mm versie omdat ik dan andere vorken kan plaatsen.(Meerdere keuze)
Moet ik dan ook niewe spaken nzo bestellen?
Mensen die myn wielen kennen weten dat ik redelyk originele wielen heb(tot Speci myn idee stal x) ) dus ik heb redelyk lang moeten wachten op myn onderdelen.
Alvast bedankt.

Cheeta

Bericht door Cheeta » zo sep 06, 2009 4:26 pm

Vooropgesteld dat ik je wielen niet ken...

Dat ligt eraan... Als de steekcirkel voor de spaken alsmede de offset van de flens aan weerszijde zo goed als identiek is voor de 9mm naaf en de 20mm zou je de spaken moeten kunnen hergebruiken.

Als daar grote verschillen in zitten, dan heb je een andere lengte spaken nodig. Is waarschijnlijk goedkoper dan dat leuke apparaat van Phil (die de spaken ook niet langer kan maken).

Site van DT Swiss heeft een spaaklengte calculator, kun je vergelijken...

Jammer, dat je ooit niet de 20mm Pimp met 9mm adapters hebt genomen. Was nu makkelijk geweest (maar da's achteraf...).

Levi-Punk
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » zo sep 06, 2009 5:06 pm

:angelnot:

Ik vermoed dat deze dezelfde is.
Afbeelding
De center to flange diameter bedoel jy toch of niet?

Jah dat is idd jammer dat ik daar toen niet voor heb gekozen. Was toen nog niet zo slim en heb myn LBS ietwat laten kiezen...

Plaats reactie