Bestaat er nog iets zoals een betrouwbare SC vork ?
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
" Woohoo " dacht ik vorige week , " op roadtrip voor een 3tal weken " ...
Niet dus !
Na de 3de x het binnenwerk van men totem ( solo air '08 ) te laten verbouwen heeft ze weeral gefaald gaande van compleet blokkeren in de bochten , niet meer terugveren , geen zak demping geven , etc. Dit allemaal na de 2de dag biken met die vork. Vanmorgen hebbek het voor bekeken gehouden en ben ik terug richting " Bels " vertrokken.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe SINGLE CROWN vork maar wat heb je nu eigelijk nog aan keuze ?
* Marzocchi ( *Fail* since 2008)
* Manitou .. achja daar zwijgen we gewoon over
* Rock shox .. totem fails ... AGAIN en nee hoor ik ben niet de enige die in PDS aan het kloten was.
Is er nog wel keuze voor de SC rijder ( 180mm vorken ) in deze tijd ? Zoja , ik hoor het graag !
Grtz
Niet dus !
Na de 3de x het binnenwerk van men totem ( solo air '08 ) te laten verbouwen heeft ze weeral gefaald gaande van compleet blokkeren in de bochten , niet meer terugveren , geen zak demping geven , etc. Dit allemaal na de 2de dag biken met die vork. Vanmorgen hebbek het voor bekeken gehouden en ben ik terug richting " Bels " vertrokken.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe SINGLE CROWN vork maar wat heb je nu eigelijk nog aan keuze ?
* Marzocchi ( *Fail* since 2008)
* Manitou .. achja daar zwijgen we gewoon over
* Rock shox .. totem fails ... AGAIN en nee hoor ik ben niet de enige die in PDS aan het kloten was.
Is er nog wel keuze voor de SC rijder ( 180mm vorken ) in deze tijd ? Zoja , ik hoor het graag !
Grtz
- Jean-Pierre
Chill gast vroeg het alleen af,je kan eventueel voor een Totem coil gaan zoals YuriS zei.thomasmb schreef:Wat voor een fucked up geo ga je dan krijge jonge ? + ik drop hoger dan een stoeprandTrekrules schreef:Jammer dat de Magura Wotan niet in 180mm versie komt anders zou het misschien wel een goede altenatief wezen op de totem,waarom geen 160mm veeweg vork voor je demo.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Contacteer:
Dude , was een grapje :pTrekrules schreef:Chill gast vroeg het alleen af,je kan eventueel voor een Totem coil gaan zoals YuriS zei.thomasmb schreef:Wat voor een fucked up geo ga je dan krijge jonge ? + ik drop hoger dan een stoeprandTrekrules schreef:Jammer dat de Magura Wotan niet in 180mm versie komt anders zou het misschien wel een goede altenatief wezen op de totem,waarom geen 160mm veeweg vork voor je demo.
Kweetniet , die coils zouden veel lekken ...
En qua demping weet ik al helemaal niet hoe het zit

Trouwens , kan ik niet gewoon mijn solo air laten ombouwen tot een coil , zou stom zijn als ik een nieuwe zou kopen.
Grtz
180mm single crown slaat nergens op en zal ook nooit ergens op slaan.
Singlecrown max 150mm als je meer will tripleclamps.
En dat gelul van dan kan je niet meer afdraaien dan moet je maar leren fietsen.
Beste single crown ooit gemaakt is nog steeds het eerste model Manitou sherman breakout TPC demping dus geen SPV onzin. Gaat niet kapot lekt niet en als er iets aan is kan je hem met simpel spul zelf fixen waar je ook zit.
Alleen maar 150mm travel.
Beste single crown ooit gemaakt is nog steeds het eerste model Manitou sherman breakout TPC demping dus geen SPV onzin. Gaat niet kapot lekt niet en als er iets aan is kan je hem met simpel spul zelf fixen waar je ook zit.
-
- Contacteer:
Sommige mensen doen ook graag wat tricks met hun " big bike " x-ups , tobogan , etc...Mech schreef:180mm single crown slaat nergens op en zal ook nooit ergens op slaan.
En als ik DC wou gaan had ik al lang de boxxer team van Chmod gekocht , voor dat geld kan je niet sukkelen.
thomasmb schreef:Dude , was een grapje :pTrekrules schreef:Chill gast vroeg het alleen af,je kan eventueel voor een Totem coil gaan zoals YuriS zei.thomasmb schreef: Wat voor een fucked up geo ga je dan krijge jonge ? + ik drop hoger dan een stoeprand
Kweetniet , die coils zouden veel lekken ...
En qua demping weet ik al helemaal niet hoe het zit![]()
Trouwens , kan ik niet gewoon mijn solo air laten ombouwen tot een coil , zou stom zijn als ik een nieuwe zou kopen.
Grtz
Dat met dat lekken valt best mee. Gewoon gelijk de seals vervangen en de vork een goed service beurt geven, en alle 0-ringen nakijken (aangezien ze daar vaak ook troep voor gebruiken).
Van dat eeuwige ombouwen van het één naar het ander worden ze ook niet beter.
Verkoop die solo air gewoon en probeer een coil. Je hebt toch niks te verliezen of wel? Op ebay.de worden ze regelmatig voor een schijntje aangeboden.
jesus als je altijd een vork moet komen en dan gelijk laten servicen is het ook niet goed hoor
ja de BOS vorken zijn erg duur maar heb er eigelijk nog geen slechte verhalen over gehoord. als ik jou was zou ik even op een fiest met bos vork rijden kijken of de veer eigenschappen bevallen want de single crown zijn bewijs van spreken het zelfde