Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Sjase
-
Contacteer:
Syntace Superforce 31.8 en minimale stuurbuis lengte
Bericht
door Sjase » zo mar 22, 2009 1:55 am
Momenteel ben ik m'n nieuwe bike aan het opbouwen en blijkt de stuurbuis van m'n vork wat aan de korte kant te zijn, in ieder geval voor de huidige stuurpen. Er komt zo'n 34 mm stuurbuis uit de headset en na veel rondzoeken kom ik steeds uit bij de Syntace Superforce 31.8. De minimum insert bij deze stuurpen is maar 28 mm, terwijl de totale hoogte 44 mm is
De bike wordt gebruikt als AM/Enduro en ook wel freeride (af en toe winterberg ofzo). Dus de boel moet wel stevig zijn.
Wie heeft er ervaring met deze Syntace pen en of het veilig is te rijden met 34 mm stuurbuis in deze pen?
En zijn er eventuele andere AM/FR stuurpennen die een lage stack height hebben (<40 mm hoogte)?
Alvast bedankt!
-
khardak
Bericht
door khardak » zo mar 22, 2009 7:53 am
je kan ook zon lage (cane creek uche) headset derin zetten. (als je die nog niet hebt)
komt der zo ineens 20MM bij ofzo.
grtz,
-
Sjase
-
Contacteer:
Bericht
door Sjase » zo mar 22, 2009 10:15 am
khardak schreef:je kan ook zon lage (cane creek uche) headset derin zetten. (als je die nog niet hebt)
komt der zo ineens 20MM bij ofzo.
grtz,
Zou in andere gevallen inderdaad een optie zijn, maar het gaat hier om een Giant Reign frame met semi-geintegreerde headset, en die komt maar enkele millimeters boven het frame uit (had ik beter gelijk in de startpost kunnen zetten). Daar valt dus niets meer te halen...
Ik zag wel dat FSA een aantal modellen heeft die 35 mm hoog zijn en dan kom ik dus prima uit met de stuurbuis lengte, alleen zijn dat allemaal xc stems en dat is me net wat te licht voor am/enduro gebruik.
-
alain
Bericht
door alain » zo mar 22, 2009 10:30 am
Dan zou ik een Sunline AM stuurpen steken,
die hebben een stackhoogte van 34mm (net nagemeten).
Dan kom je perfect uit zou ik zeggen

-
Sjase
-
Contacteer:
Bericht
door Sjase » zo mar 22, 2009 11:42 am
alain schreef:Dan zou ik een Sunline AM stuurpen steken,
die hebben een stackhoogte van 34mm (net nagemeten).
Dan kom je perfect uit zou ik zeggen

Thnx voor de tip. Net ff bekeken (via de site van sixsixone) en ziet er erg goed uit en mooi gewicht. alleen jammer genoeg geen rise opties.
Deze staat nu in ieder geval bovenaan m'n lijst!
Edit: Enig idee wie de nederlandse verdeler/importeur is van Sunline? Of moet ik dit in de UK bestellen?
-
alain
Bericht
door alain » zo mar 22, 2009 11:55 am
Ik weet dat Akkermans in Elsloo die heeft liggen.
Geen idee met welk stuur je nu rijdt,
maar je zou eventueel een highrise stuur kunnen nemen.
Die hebben ruwweg 50mm rise (beetje afhankelijk van fabrikant).