hayes sole remmen die niet werken
Moderator:Beheerders
hoi,
ik heb een paar dagen geleden een specialized fsr xc gekocht. deze wil ik graag iets extremer opbouwen voor wat lichte freeride en fourcross. de remmen die er nu op zitten zijn hayes sole remmen, maar daar kom ik geen bocht mee stil. als je ze intrekt voel je wel dat ze aan zitten, maar hij remt zeeeer slecht. eerst dacht ik dat de verkoper silicone olie op de schijven had gespoten, dus heb ik ze in de remmenreiniger gelegd, dat hielp niet. daarna heb ik de remblokken wat opgeschuurd met wat fijn schuurpapier (ik dacht dat ze misschien verglast waren) dat hielp ook niet. uiteindelijk heb ik ze ontlucht en er nieuwe olie in gedaan, maar ze werken nog steeds niet. om het nog erger te maken beginnen ze nu te lekken, kan iemand me vertellen hoe dat kan? en wat ik moet doen om ze goed te laten remmen?
grtz
ik heb een paar dagen geleden een specialized fsr xc gekocht. deze wil ik graag iets extremer opbouwen voor wat lichte freeride en fourcross. de remmen die er nu op zitten zijn hayes sole remmen, maar daar kom ik geen bocht mee stil. als je ze intrekt voel je wel dat ze aan zitten, maar hij remt zeeeer slecht. eerst dacht ik dat de verkoper silicone olie op de schijven had gespoten, dus heb ik ze in de remmenreiniger gelegd, dat hielp niet. daarna heb ik de remblokken wat opgeschuurd met wat fijn schuurpapier (ik dacht dat ze misschien verglast waren) dat hielp ook niet. uiteindelijk heb ik ze ontlucht en er nieuwe olie in gedaan, maar ze werken nog steeds niet. om het nog erger te maken beginnen ze nu te lekken, kan iemand me vertellen hoe dat kan? en wat ik moet doen om ze goed te laten remmen?
grtz
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
Simple bmx
hayes sole remmen zijn de lowest end schijfremmen van hayes, hou dat in gedachte. Bovendien kunnen je remblokjes olie op zich hebben gekregen, die er dan is ingetrokken en die je er niet uitkrijgt met schuurpapier. Wat je dan moet doen is ze bakken met je moeders beste braadpan. Ik heb het zelf nog nooit moeten doen maar naar het schijnt komt er dan zwarte rook uit van olie die verbrand (stinkt enorm). Wanneer de zwarte/donkere rook wegtrekt is alle olie verbrand. Je kan dan de remblokken nog eens opschuren, ze terug in je remklauw steken en dan terug inremmen.
Danny, vergeet wel de boter niet he!Fry schreef:hayes sole remmen zijn de lowest end schijfremmen van hayes, hou dat in gedachte. Bovendien kunnen je remblokjes olie op zich hebben gekregen, die er dan is ingetrokken en die je er niet uitkrijgt met schuurpapier. Wat je dan moet doen is ze bakken met je moeders beste braadpan. Ik heb het zelf nog nooit moeten doen maar naar het schijnt komt er dan zwarte rook uit van olie die verbrand (stinkt enorm). Wanneer de zwarte/donkere rook wegtrekt is alle olie verbrand. Je kan dan de remblokken nog eens opschuren, ze terug in je remklauw steken en dan terug inremmen.
jep maarten heeft gelijk, waarom zou ik ook 200 mm schijven op een licht fietsje zetten? maargoed, ik heb al door dat ik het beste nieuwe remmen kan kopen, en ook wat voor type. dit topic mag op slot. ik ga op zoek!! thnx voor de snelle reacties!Mrtnrider schreef:kansloos.nut-case schreef:dna nog.. 200 mm schijven gewoon omdat het gaaf is
Simple bmx
Simple bmx
Dat bakken kan ook gewoon in de oven, spaart weer een pan.Fry schreef:hayes sole remmen zijn de lowest end schijfremmen van hayes, hou dat in gedachte. Bovendien kunnen je remblokjes olie op zich hebben gekregen, die er dan is ingetrokken en die je er niet uitkrijgt met schuurpapier. Wat je dan moet doen is ze bakken met je moeders beste braadpan. Ik heb het zelf nog nooit moeten doen maar naar het schijnt komt er dan zwarte rook uit van olie die verbrand (stinkt enorm). Wanneer de zwarte/donkere rook wegtrekt is alle olie verbrand. Je kan dan de remblokken nog eens opschuren, ze terug in je remklauw steken en dan terug inremmen.

euhm, dat jouw remmen goed werken wil niet zeggen dat mijn remmen goed werken, en als ik nieuwe blokjes nodig had zou ik geen topic starten over een rem die niet werkt. en mijn eisen zijn niet hoog, een rem moet gewoon REMMEN. en dan niet zodanig dat als ik in mijn rem knijp en ik dan 20 meter verderop stilsta.fs180 schreef:ik mn fiets zonder problemen op zn voorwiel gooien hoor, dus of je stelt je hoge eisen, of je hebt gewoon nieuwe blokken nodig
Simple bmx
Simple bmx