howitzer team
Moderator:Beheerders
Hello,
vraagje: Ik heb nu een crankset gekocht van Truvativ, de Holzfeller 1.1 OCT 36 tands. Nu hoort daar een Howitzer team Bottom Bracket in, maar welke?
een 51 mm of een 56 mm (chainline)?
iemand een helder antwoord?
thanks,
Peter
vraagje: Ik heb nu een crankset gekocht van Truvativ, de Holzfeller 1.1 OCT 36 tands. Nu hoort daar een Howitzer team Bottom Bracket in, maar welke?
een 51 mm of een 56 mm (chainline)?
iemand een helder antwoord?
thanks,
Peter
Ik veronderstel dat je weet dat dit slaat op de lengte van je as. De lengte van je as hangt af van je kettinglijn en bijgevolg dus van je frame. 51mm lijkt me zowat het meest gebruikt, maar indien je kettingblad verder van je frame moet zitten (omdat anders het tandblad tegen je chainstay zit of omdat je een bredere achternaaf hebt of ...) moet je de 56mm nemen.
56mm heb je vaak nodig indien het een 83mm BB shell is - DH bak bvbld.
Als het een 68 of 73mm shell is, dan ga je gewoon voor de 51mm.
Mocht je een 51mm nodig hebben - ik heb er een gloednieuwe thuis liggen...PB!
Als het een 68 of 73mm shell is, dan ga je gewoon voor de 51mm.
Mocht je een 51mm nodig hebben - ik heb er een gloednieuwe thuis liggen...PB!
Laatst gewijzigd door Sepp op di feb 03, 2009 10:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- cyberhawk
- Contacteer:
das niet helemaal waar..
als je single ring rijd wil je nogal eens problemen gaan krijgen met je chainline met 51mm en dan icm een chainguide
dan wil het soms niet helemaal lekker werken..
geen ervaring met houwitsers ofzo.. maar gewonen (smalle) BB's ook dit probleem gehad
was al eerder over gepost hiero op DP.. ?
als je single ring rijd wil je nogal eens problemen gaan krijgen met je chainline met 51mm en dan icm een chainguide
dan wil het soms niet helemaal lekker werken..

geen ervaring met houwitsers ofzo.. maar gewonen (smalle) BB's ook dit probleem gehad
Als ik dit lees, zou ik voor de 56mm moeten gaan. Ik ga namelijk wel een chainguide gebruiken.cyberhawk schreef:das niet helemaal waar..
dan wil het soms niet helemaal lekker werken..![]()
mss voor de volledigheid: De bike is een Transition Bottlerocket mt M.
thanks voor de reacties
ik heb al direct de moeite genomen om het na te meten. Een 51mm howitzer moet zeker werken op de bottlerocket. Bovendien kan je nadien je kettinglijn ook nog wat aanpassen door je kettingblad op de middenste of buitenste bladpositie van je crank te monteren.
Vergeet bij montage niet dat het frame een 73 breed bracket heeft, dat houdt in dat je slechts 1 spacer (bij iscg guide) of geen spacer (geklemde guide) moet monteren.
en veel fun met je bike, ik vind het persoonlijk extreem zalig rijden
Vergeet bij montage niet dat het frame een 73 breed bracket heeft, dat houdt in dat je slechts 1 spacer (bij iscg guide) of geen spacer (geklemde guide) moet monteren.
en veel fun met je bike, ik vind het persoonlijk extreem zalig rijden