spanish bracket
Moderator:Beheerders
ik vraag me af of het vermits een adapter mogelijk is een crankset met euro bb in een frame met spanish bracket te steken. Ik ben al eens op zoek gegaan naar de afmetingen van een spanish bracket, maar kan niets vinden.
Dus heeft iemand die afmetingen? of weet iemand of dit mogelijk is?
Dus heeft iemand die afmetingen? of weet iemand of dit mogelijk is?
- mr.Monster
een spanish botto bracket houd in dat de lagers ZONDER cups direct in het frame worden geplaats.
dit is een bracketmaat die voortkomt uit de bmx scene, waarop dus alleen bmx cranks passen.
een euro bracket gaat hier NIET inpassen, want een euro bracket is groter en heeft schroefdraad.
je kunt mits je nu een bmx type crankstel heb wel bijpassend setje spanish lagers/bb set halen die over de as past.. en zodoende je crankset passend maken.
dit is een bracketmaat die voortkomt uit de bmx scene, waarop dus alleen bmx cranks passen.
een euro bracket gaat hier NIET inpassen, want een euro bracket is groter en heeft schroefdraad.
je kunt mits je nu een bmx type crankstel heb wel bijpassend setje spanish lagers/bb set halen die over de as past.. en zodoende je crankset passend maken.
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
-
het feit is gewoon dat ik aan het uitkijken ben naar een nieuw frame, maar ik heb geen zin om mn holzfeller te vervangen. Ik weet dat er adapters bestaan om euro cranks in een US bracket frame te monteren, dus ik vroeg me af of dit ook mogelijk is om het in een spanish frame te monteren. Blijkbaar niet, jammer...
maar heeft iemand de afmetingen liggen van een spanish bracket? misschien valt er zelf iets te construeren
maar heeft iemand de afmetingen liggen van een spanish bracket? misschien valt er zelf iets te construeren
- de G U R U
- Contacteer:
als je een mtb crank in een spanish frame wil doen kan je volgens mij het beste de buitendiameter van een spanish bb opmeten en een lager opzoeken met die buitendiameter en breedte en de binnendiameter van de bb die voor de crank geschikt is..
bernard sanders in den haag heeft meestal veel van SKF op voorraad
www.sanders.fm
bernard sanders in den haag heeft meestal veel van SKF op voorraad
www.sanders.fm
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
- de G U R U
- Contacteer:
ligt aan je frame maar de meeste bmx/mtb frames zijn 73 mmfredo schreef:alright, nog iemand een idee hoe breed het bracket is? zoals er in mtb 68/73mm bestaat...
en zoveel maakt het niet uit, is alleen van belang voor die middenspacer en die zijn makkelijk breder te maken (extra bus er tegen aan lijmen)
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,