Ik ben nieuwe buitenbanden nodig op mijn Kona stinky 2005
Moderator:Beheerders
Beste mensen ik heb een uitdaging.
Ik heb op mijn Kona nou Swalbe Big betty's die doen het dus niet echt lekker kan de downhill in winterberg niet eens normaal af (al ligt dat mischien ook aan mijn skils )
Maar glij bij elke boomwortel weg.
Wie o wie kan me helpen met een paar goede optie's die niet te duur zijn.
Groeten en alvast bedankt Dave
Ik heb op mijn Kona nou Swalbe Big betty's die doen het dus niet echt lekker kan de downhill in winterberg niet eens normaal af (al ligt dat mischien ook aan mijn skils )
Maar glij bij elke boomwortel weg.
Wie o wie kan me helpen met een paar goede optie's die niet te duur zijn.
Groeten en alvast bedankt Dave
das knap..ik heb ze ook en glijd er alleen mee weg als ik op nat marmer mee rijd;)
probeerf ze anders eens zachter op te pompen... of zijn je noppen gewoon helemaal op?
misschien ligt het ook aan je velgen.. ik heb ze op double tracks liggen.. die zijn wat breder als normale velgen zodat de band er beter omheen past
vertel eens wat over je velgen en de conditie van je banden.. hoe veel bar heb je in die dingen gepompt?
probeerf ze anders eens zachter op te pompen... of zijn je noppen gewoon helemaal op?
misschien ligt het ook aan je velgen.. ik heb ze op double tracks liggen.. die zijn wat breder als normale velgen zodat de band er beter omheen past
vertel eens wat over je velgen en de conditie van je banden.. hoe veel bar heb je in die dingen gepompt?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
Als die wortels echt gladdig zijn zal iedereen daar op wegglijden vrees ik..
Als je genoeg grip hebt in modderige bochten, korrelige ondergrond.. dan ligt het niet aan de banden!
Leun dan naar voor ofzo, zodanig dat de druk op het achterwiel miniem wordt.
Als je genoeg grip hebt in modderige bochten, korrelige ondergrond.. dan ligt het niet aan de banden!
Probeer ook je zwaartepunt te verleggen als je dan over zo'n wortel rijdt. Hiermee bedoel ik dat je best niet achteruit leunt op het moment dat je op die wortel zit.(al ligt dat mischien ook aan mijn skils )
Leun dan naar voor ofzo, zodanig dat de druk op het achterwiel miniem wordt.
Bedankt voor de uitleg en tips,
Ik ben eigenlijk toe aan nieuwe banden heb ik al wel door.
Toch is die tip om je lichaam meer naar voren te brengen als je over boomwortels heen rijdt toch ook de moeite waard om te proberen.
Enig idee welke banden goed zijn!!!!!!!!
Bij voorbaat dank Dave
Ik ben eigenlijk toe aan nieuwe banden heb ik al wel door.
Toch is die tip om je lichaam meer naar voren te brengen als je over boomwortels heen rijdt toch ook de moeite waard om te proberen.
Enig idee welke banden goed zijn!!!!!!!!
Bij voorbaat dank Dave
go big and take your time to do that.
- Jean-Pierre
Minion of highroller. Zeer gripvolle banden !
Als je wat goedkoper wilt en toch veel grip wilt hebben.
Continental Diesel. 2.5
Ik heb er nog 2 liggen...
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=41988
Als je wat goedkoper wilt en toch veel grip wilt hebben.
Continental Diesel. 2.5
Ik heb er nog 2 liggen...
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=41988
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de